Klacht MSC Cruises: Geld terug na annulering

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 626894
Gebruiker
claire#0546
Datum
8 reacties

Details

Klacht

Wij zouden op zaterdag 15 oktober op een middellandse zee cruise gaan vanuit Genua. Die week voorafgaand was 1 lid van ons gezin Postitief getest op Covid-19. Op dinsdag 11 oktober hebben wij een medewerker met de naam Patricia D. aan de telefoon gehad. Onze situatie aan mevrouw D. doorgeven en zij wist ons gerust te stellen door onze cruise te kunnen annuleren ivm de postitieve covid-test. Dit kon omdat wij een MSC Covid 19 protection Plan verzekering bij de reis hadden afgesloten. Mevrouw D. vertelde ons dat ze onze extra te boeken voorzieningen (drankenpakketten, parkeren in Genua en internet toegang voor 1 device op onze creditcard zou worden teruggeboekt. Tot op heden hebben wij deze terugboeking nog niet gezien/ontvangen. Tevens moesten wij onze factuur van deze reis opvragen via msc.europassistance.it . Dat vond ik al vreemd...mevrouw D vervolgde dat we deze factuur naar payment@msccruises.nl zouden moeten doorsturen en dat we dan ons geld zouden terug krijgen. Zo gezegd, een mail gestuurd naar msc.europassistance.it gestuur met opvraag van de factuur (in het Engels uiteraard) Tot mijn verbazing kreeg ik na een aantal dagen van dit emailadres de volgende reactie: "We are only in charge for the insurance. Please refer to MSC or your travel agency". Dus hiermee ook niks opgeschoten.
Bovenstaand verhaal heb ik op 13-10-22 ook nog naar clientenservice@msccruises.nl gestuurd, maar je kunt al raden...geen reactie!
Dus wat nu MSC???!!! Op welke manier kan er in vredesnaam contact met jullie worden gekregen?? Als ik jullie reviews lees, zakt me de moed al in de schoenen...wij willen ons beloofde geld zsm terugzien.

Gewenste oplossing

Wij willen onze totale reissom terug.
Geboden oplossing
Zo snel ze op een klacht reageren, let wel , enkel via dit platform ! Natuurlijk nog geen andere reactie of betaling ontvangen. Ik vroeg ook terugbetaling van de volledige reissom, en heb niet de term ‘prepaid items’ genoemd, wat dat moge inhouden. Voor ons is deze klacht opgelost zodra de door ons volledig betaalde reissom is terugbetaald!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

8 reacties

  1. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Heer Finkers,

    Wij willen u laten weten dat de prepaid items werden geannuleerd in uw boeking en dat wij hebben gevraagd aan onze dienst accounting om over te gaan tot de terugbetaling hiervan.

    Met vriendelijke groeten,

    Selina

    MSC Customer Care Team
  2. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Beste Heer Finkers,

    We willen u informeren dat u het geld voor het cruisebedrag moet terugvragen bij uw verzekering.

    Daarnaast heb ik nogmaals nagevraagd bij de dienst Betalingen om overgaan tot de terugbetaling van door u vooraf betaalde items.

    Met vriendelijke groeten,

    Selina

    MSC Customer Care Team
  3. Auteur
    claire#0546
    Datum
    Beste Selina, waarom moeten wij bij ‘onze’ verzekering zijn? En bij welke verzekering zal dat dan moeten gebeuren?!
    Ik eis een uitgebreide en duidelijke instructie bij wie (naam, e-mail adres en telefoonnummer) we het geld dan voor het cruise bedrag dan moeten gaan opvragen. Eigenlijk is dit natuurlijk al te zot voor woorden. Mag ik je er nogmaals wijzen dat we al eerder contact hebben gezocht en gehad met europ assistence! Die ons vervolgens doodleuk weer terug naar jullie stuurt?!
    Jullie sturen ons van het kastje naar de muur zonder met een fatsoenlijke oplossing te komen. Wij hebben aan MSC de betaling voor de cruise gedaan en niet aan een verzekering. Ons geduld begint nu echt op te raken. Jullie van MSC moeten je doodschamen met dit soort uiterst klantonvriendelijkheid gedrag.
  4. Auteur
    claire#0546
    Datum
    Beste MSC,

    Kunnen jullie reageren op mijn reactie van 8 november jl.?
  5. Auteur
    claire#0546
    Datum
    We wachten nog steeds op een reactie en nog belangrijker een oplossing!!
  6. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Beste Heer Finkers,

    Zou u ons een bewijs kunnen doorsturen dat bewijst dat EuropeAssistance geweigerd heeft om de prepaid items terug te betalen?

    Zodra we dit bewijs hebben ontvangen van u, kunnen we uw dossier behandelen.

    Met vriendelijke groeten,

    Selina

    MSC Customer Care Team
  7. Auteur
    claire#0546
    Datum
    Hieronder de letterlijke e-mail die wij op 15 oktober jl. om 13:24 uur van Europ Assistance met e-mail adres:
    servizio.clienti@europassistance.it
    hebben ontvangen;

    “Dear Sir,

    we are only in charge for the insurance. Please refer to MSC or your travel agency.

    Kind regards,

    Europ Assistance“
  8. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Heer Finkers,

    We hebben deze informatie naar onze dienst accounting gestuurd, maar helaas hebben ze een grote achterstand opgelopen in de behandeling van de terugbetalingen.

    Met vriendelijke groeten,

    Selina

    MSC Customer Care Team

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over MSC Cruises?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen