Klacht MSC Cruises: Inleveren paspoort bij inchecken MSC cruise

Raimundotouw

Bij het inchecken bij mijn Cruise vanaf Rio de Janeiro naar Buenos Aires heb ik mijn paspoort moeten inleveren en kon niet aan deze procedure ontkomen. De enige mogelijkheid was niet meegaan met de reis.

Bij het uitchecken heeft mijn vriendin op vertoon van mijn pasje mijn paspoort teruggekregen met de vraag of dit het paspoort was dat ik wilde hebben. MSC cruises hanteert geen zorgvuldigheidseisen aan hun procedures met paspoorten en kan onmogelijk de veiligheid garanderen ten aanzien van mijn paspoort op deze schokkende manier van omgaan met mijn paspoort.

Ook bij de afhandeling van de klacht aan boord voor het verlaten van de boot werd ik niet serieus genomen. Ze begrepen niet dat het voor mij verboden is om mijn paspoort in te leveren en bleven herhalen dat het hier gebruikelijk is en dat het beter voor mij was om mijn paspoort in te leveren en of ik wel begreep wat zij aan het vertellen was. Uiterst irritant dat ik als imbeciel werd behandeld.

Excuses, genoegdoening en hopelijk een oplossing voor personen die niet hun paspoort mogen afstaan, een verbetering van de veiligheidsprocedures voor het bewaren van paspoorten. Bespreken wat de mogelijkheden van een genoegdoening zijn.

MSC Cruises is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over MSC Cruises?