Klacht MSC Cruises: Onfatsoenlijk gedrag van MSC Cruises

Arnold Eisma

Wij hebben in juni 2019 een cruise Genua Durban geboekt aan boord MSC mv Musica bij de Future Cruise Consultant, inclusief annuleringsverzekering.
Aangezien mijn vrouw toen al onder medische behandeling is voor longkanker, maar met medicatie wel stabiel is hebben wij om die reden verzrkering ook uitgebreid besproken, en is ons door deze dame in overleg met het hoofdkantoor in italië, zonder verder aanvullende vragen te stellen de verzekering verkocht.
Aan boord is direct de aanbetaling gedaan incl verzekerings premie €370
Helaas moesten we in feb 2020 annuleren en hebben we via de nederlandse agent van MSC CruiseReizen een restitutie verzoek ingedient bij de verzekeraar Europ Assistance.
Daar kregen we van te horen dat ze de €1300 niet gingen uitbetalen omdat het om een onderliggend probleem ging.
Ik heb MSC toen aansprakelijk gesteld voor het niet goed afsluiten van de verzekering te weten, mondelinge toezegging van de future cruise consultant, geen vragenlijst hoeven in te vullen, en verder nooit een polis ontvangen en of uitsluitingen vermeld werden.
MSC gaat er van uit samen met de verzekeraar dat de nota van de premiebetaling het polisblad is, ook zijn er nooit voorwaarden aangeboden.
Ik ga er dan ook van uit dat wij juridisch recht hebben op de uitbetaling van de claim.
Ik heb hier reeds vele brieven en telefoongesprekken over gevoerd met MSC die zeggen niets te kunnen doen en hebben de onhebbelijkheid om mij niet meer te woord te staan.
Ook MSC directie Nederland heeft aangegeven dat ze het vervelend vinden maar niets meer kunnen doen.
Ik heb ze er nogmaas er op gewezen dat een polisblad wettelijk verplicht is en er anders geen ontbindende voorwaarden van kracht kunnen zijn.
Wij zijn al geruime tijd bezig ivm Corona MSC wat tijd gegeven het op te lossen maar ze hebben aangegeven het dossier gesloten te hebben zonder oplossingen te bieden, volgens mij is dit een Cruise maatschappij onwaardig.
Ik hoop dat de consumentenbond ons kan assisteren en eventueel kan en wil opnemen in de rubriek Stekkeligheden.
Dit kan niet zo voor een consument onopgelost blijven.
Hopende op een antwoord met vriendelijke groet

Het oplossen van het probleem de uitbetaling van claim

MSC Cruises is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over MSC Cruises?