Klacht Multimax Waterbedden : Niet getest , niet gecertificeerd en van slechte kwaliteit Cascade waterbed.

J. van Wageningen

Als afgevaardigde van de European Committee for Standardization (CEN) product certificering dacht ik dat we het in ons land aardig voor elkaar hadden wat product herkenning en certificering betreft totdat ik in goed vertrouwen een Cascade Multimax waterbed bij de waterbeddenmarkt.nl kocht

Omdat er bij het installeren bleek dat NIETS van dit waterbed omschreven ,getest ,of gecertificeerd was specificeer ik de volgende tekortkomingen:

Geen compliance Testen voor kunststoffen(hormoon verstorende effecten) comform Europese of nationale wetgeving die betrekking hebben op watermatras ,bed omranding ,veiligheidsvoering (opgewarmd van 26 tot 36 graden Celsius) en plastic hoeken
Geen bewijs van wettelijke verplichte formaldehyde emmissie klasse E1
Geen verplichte CE markering in combinatie met CCP op spaanplaat
Geen verplichte brandklasse D52 certificaat allen betrekking hebbend op spaanplaat onderdelen t.w. bodemplaat ,sokkel en gewichtsverdelers
Geen testbewijzen merkloze anti allergische ademende hygienische onverslijtbare tijk (239 euro)
Geen testbewijs of certificaten van bijv CE ,GS ,TUV-Rheinland ,TUV (wel bij andere waterbed merken
Ontbreken van onderdeken tussen verwarmingselement cq veiligheidsvoering en spaanplaat bodem(getoond op Cascade website )
Dachten voor 2200 euro een degelijk en betrouwbaar waterbed te kopen
Op m'n Emails wil bedrijfseigenaar John Burgers op onze klacht niet inhoudelijk reageren ,komt met schijnoplossingen of reageert met geveinsde grote verbazing terwijl onze gezondheid in het geding is en negeert zelfs het aangetekend verzoek (na twee keer bij de aankoop misleid te zijn) het bed terug te halen

Eenmaal betaald bij dit bedrijf ,zijn je rechten verspeeld !

Aankoop bedrag terug en het bed retour.
Cascade Multimax waterbedden BV te Zeist heeft hierop ook naar mij toe totaal niet gereageerd en ga daarom verdere stappen ondernemen.

Wij vinden dat Multimax Waterbedden hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Multimax Waterbedden ?