Klacht MVGM VVE Management: Buitensporig hoge administratiekosten

ML1983

Door MGVM zijn €250 administratiekosten in rekening gebracht bij het afsluiten van mijn huurcontract. De Huurcommissie heeft hier een regel voor: het is 2 uur werk voor een administratieve kracht en de kosten mogen verdeeld worden tussen huurder en verhuurder. Dat komt neer op max. €50 administratiekosten voor huurder. Als onderbouwing voor de administratiekosten omschrijft MVGM activiteiten die zijn uitgevoerd t.b.v. het werven en onderzoeken van kandidaat huurder. Het is niet toegestaan om kosten van bemiddeling door te berekenen aan woningzoekende als die geen opdracht heeft gegeven. Kortom deze activiteiten kan MVGM onmogelijk bij mij in rekening brengen. MVGM noemt verder een opsomming van activiteiten die in mijn geval niet meer hebben betekend dan 1 afspraak op kantoor. Al met al blijven er bijzonder weinig activiteiten over van geleverde diensten die MVGM als argument gebruikt om €250 als redelijk te beschouwen. Daarnaast is MVGM niet transparant geweest in deze kosten.

Ik wil dat MVGM administratiekosten in rekening brengt die redelijk zijn. Zoals de Huurcommissie bepaalt is dit 2 uur werk voor een administratieve kracht en de kosten mogen verdeeld worden tussen verhuurder en huurder, wat komt neer op maximaal €50 euro voor huurder. Ik wil daarom dat MVGM mij €200 terugbetaalt. De in rekening gebrachte kosten zijn onredelijk. Daarnaast zijn 75% van de activiteiten die MVGM noemt om tot onderbouwing te komen van de in rekening gebrachte €250 bij mij niet van toepassing of betreft het bemiddelingskosten die niet bij huurder in rekening mogen worden gebracht.

MVGM VVE Management is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

ML1983
    MVGM heeft niet eens de moeite genomen om hier te reageren op mijn klacht. Waardeloos, klantonvriendelijk en onbeschoft.

ML1983

Ook een klacht indienen over MVGM VVE Management?