Klacht MVGM VVE Management: onderhoud beleid

Anne

onderhoud pand is dramatisch. Stoep hoofdingang en berging gevaarlijk kapot
zijn mensen gevallen, vuilnis regeling is zeer onhygiënisch, geen toegang verschaft tot
container, maar containers worden maar 2 x per week naar buiten gebracht.
schilderwerk is zeer achterstallig en de lift is kapot. Wel verplicht om maandelijkse bijdrage te betalen van 237 euro. Gebouw is vies en onverzorgd. Klachten worden niet gehoord.

Het zou prettig zijn als klachten gehoord zouden worden door de VVE, en zien dat er maatregelen genomen worden. ik ben niet van plan om een maandelijkse bijdrage te betalen totdat dit soort zaken gehoord zijn en ook opgelost zijn. ik vraag me ten zeerste af wat er met de maandelijkse bijdrage van alle bewoners gebeurd.
er worden stemmen verzamelt om te proberen deze VVE te ontslaan, men is hier al jaren mee bezig maar zonder resultaat van de VVE.

MVGM VVE Management
    Wij zijn als beheerder van de VvE inmiddels in gesprek met betreffende eigenaar en proberen de klachten, zonder tegen de besluiten van de VvE in te gaan, te behandelen. De liftstoring is nog voordat de klacht op het klachtenkompas verscheen gemeld bij de onderhoudsmonteur welke de storing binnen de gestelde termijn heeft opgelost. Voor de verzakte stoep is na de ledenvergadering (alvorens mevrouw eigenaar werd) opdracht verstrekt welke op korte termijn worden uitgevoerd. De reinigingsproblematiek is kenbaar gemaakt bij de schoonmaker. Mevrouw zal als nieuwe eigenaar binnen de VvE voor de volgende ledenvergadering uitgenodigd worden waarbij eventueel nog onopgeloste problemen met de gehele VvE besproken zullen worden.
    Anne
    Inmiddels 2 weken verder; klacht schoonmaakdienst is duidelijk niet overgekomen, niet schoongemaakt en alles verkeerd nog in zelfde staat. vuilnis probleem idem dito. Inmiddels andere huiseigenaren gesproken die hier al jarenlang wonen en met dit probleem kampen. Voor iedere reparatie of onderhoud moet er een eenmalige bijdrage betaald worden en men vraagt zich af waarom. Wat er met de maandelijkse bijdrage van alle bewoners gebeurt. waar is het te kort ontstaan? De huidige reactie is een reacti
    MVGM VVE Management
    Zoals tevens per mail aan de melder van deze klacht is aangegeven is het probleem kenbaar gemaakt bij de schoonmaker welke hier op korte termijn extra maatregelen voor zal treffen. Het klopt inderdaad dat er bij grote onderhoudsprojecten extra bijdragen moeten worden voldaan, de diverse mogelijkheden worden tijdens de ledenvergadering aan de VvE voorgelegd waarna de VvE hier zelf een besluit over neemt. De VvE heeft in het verleden tegen het advies van de bestuurder in enkele keuzes gemaakt waardoor het saldo in negatieve zin is beïnvloed. Ook de hoogte van de maandelijkse bijdrage wordt door de VvE zelf vastgesteld, uit de door de VvE goedgekeurde begroting is op te maken welke inkomsten (extra en maandelijkse bijdrage) er zijn en welke kosten er verwacht worden. Zoals tevens per mail aan de melder is aangegeven staat het ieder lid van de VvE (naast de leden van de kascommissie) vrij om de financiële stukken van de VvE in te zien. Gezien het feit dat de communicatie naast via klachtenkompas.nl ook direct per mail verloopt zullen wij ons hierna zoveel mogelijk beperken tot persoonlijke communicatie.
    Anne
    tot op heden toe is er nog geen actie ondernomen door de MVGM mbt schoonmaak, vuilnis en herziening van extra bijdrage CV ketel. Dit wordt totaal genegeerd. De schuld die de vorige eigenaar van dit appartement had bij de MVGM is 2 juli 2014 voldaan. Dit gaat om een bedrag van 24000,00euro. De beslissing van de hoogte van de extra bijdrage is genomen op 1 juli 2014. Maar dit zou dus na incassering van de schuld aanzienlijk lager moeten zijn. MVGM heeft een schuld die niet toebehoort aan VVE.

Ook een klacht indienen over MVGM VVE Management?