Klacht MyCom NEDERLAND: MyCom weigert met loze argumenten een defecte laptopaccu te vervangen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 37556
Gebruiker
AJM
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Op 3-8-2011 kocht ik bij MyCom Amstelveen een laptop. In reclames en mondeling bij de verkoop is mij verteld dat er 3 jaar garantie gegeven wordt. Er is desgevraagd niets medegedeeld over onderdelen welke niet, of onder een andere garantie vallen, of andere beperkingen betreffende de garantie. Er is met name ook niet verteld dat de laptopaccu en de AC-adapter als losse accessoires gezien moeten worden. Half juni 2013 valt de laptop, welke op dat moment op de accu werkte, abrupt uit. Later concludeer ik dat de accu defect is. Op 3 en 10 juli 2013 ben ik voor de garantie in de MyCom winkel te Amstelveen terug geweest. Hier werd botweg geweigerd garantie op de defecte accu te geven. Argumenten hiervoor waren; MyCom geeft nooit garantie op accu’s; degene die weet hoe garantie werkt is niet aanwezig; de accu is een los accessoire; de drie maanden garantie zijn verstreken; het jaar garantie is verstreken; Asus geeft maar een jaar garantie; u moet bij Asus zijn; de accu is opgebruikt; enz.

Gewenste oplossing

Ik verwacht dat MyCom de (defecte)accu onder garantie vervangt door een originele accu. ASUS Li-ion Battery Pack A32-K72, 10.8V=, 5200mAh, 56Wh. Verder wil ik dat MyCom de, € 84,95, welke ik noodgedwongen voor een nieuwe accu betaalde aan mij retourneert. De accu beschouw ik dan als een leenaccu. Geld terug, deze accu als de vervanger voor de originele accu zien, is geen optie! De werktijd van deze accu is korter (4400mAh) dan de originele accu. Dit maakt dat deze accu vaker opgeladen moeten worden, waardoor hij sneller verouderd. Tot slot vraag ik MyCom mij een schadevergoeding te betalen van € 150,-- voor het door mij geleden ernstig ongerief. Ik vindt het zwaaien met steeds onjuiste argumenten; daarmee de klant onjuist informeren; daarmee proberen onder de garantie uit te komen, bijzonder klantonvriendelijk. Deze manier van handelen kost mij nu om te proberen tot een oplossing te komen, veel tijd die ik anders had willen gebruiken, een hoop moeite die niet nodig was.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    MyCom NEDERLAND
    Datum
    Geachte heer,Zoals telefonisch besproken kunnen u de defecte accu helaas niet verhalen via de fabrieksgarantie. MyCom geeft een extra garantie op alle notebooks in het assortiment. Alle nieuw verkochte notebooks bij MyCom krijgen drie jaar garantie, ongeacht het merk of de garantietermijn van de fabrikant. Op accu's, batterijen, adapters en overige bijgeleverde accessoires is de standaard fabrieksgarantie van toepassing. De garantie termijnen van de diverse producten / diensten zijn met ingang van 1 maart 2009 als volgt verdeeld: MyCom geeft 3 jaar garantie op alle notebooks, ongeacht het merk of garantietermijn van de fabrikant. Op accu’s, batterijen, adapters en overige bijgeleverde accessoires is de standaard fabrieksgarantie van toepassing. Ook op netbooks geeft MyCom de standaard fabrieksgarantie van de fabrikant. Deze voorwaarden waren ook van toepassing op het moment dat u de overeenkomst met Mycom bent aangegaan in 2011. In uw geval had de accu vanaf het moment van aanschaf 1 jaar garantie dit is een voorwaarden die Asus hanteert.De wet zegt dat u recht heeft op een product dat voldoet aan de redelijke verwachtingen. Slijtage hoort bij de redelijke verwachtingen, dus een product dat slijt is geen grond om op grond van de wet te eisen dat men tot herstel of vervang overgaat. Van accu’s is bekend dat hun levensduur al na een(1) jaar achteruit kan gaan. Wij kunnen u helaas niet helpen met de claim van de defecte accu buiten fabrieksgarantie.Met vriendelijke groet,S. van DalenActive Care
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    T: +31 (0)10-85 11 815
  2. Auteur
    AJM
    Datum
    Door de beperking op deze site, maximaal 500 tekens, kon ik mijn reactie hier niet plaatsen. Mijn reactie vind u onder PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT. Mijn excuus voor het ongemak.
  3. Auteur
    AJM
    Datum
    Uw algemene voorwaarden: Artikel 10 - Conformiteit en Garantie, Lid 2; Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  4. Auteur
    MyCom NEDERLAND
    Datum
    Geachte heer,In artikel 10- Conformiteit en Garantie word het volgende aangeven: De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De redelijke eisen(gebruiksduur) die u mag verwachten van een accu is 6 maanden. De fabrikant Asus hanteert zelfs 1 jaar garantie. De wet zegt dat u recht heeft op een product dat voldoet aan de redelijke verwachtingen. Slijtage hoort bij de redelijke verwachtingen, dus een product dat slijt is geen reden om op grond van de wet te eisen dat men tot herstel of vervang overgaat. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    S. van Dalen
    Active Care
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    T: +31 (0)10-85 11 815
  5. Auteur
    AJM
    Datum
    MyCom voldoet niet aan haar voorwaarden in Artikel 10 betreffende de bestaande wettelijke bepalingen. MyCom probeert dit te verdoezelen door te blijven beweren dat de accu een los accessoire is; dat hij niet defect maar versleten is. MyCom reageert niet op mijn voorstel en negeert al mijn argumenten. MyCom valt steeds in herhalingen, wij komen zo geen stap verder. MyCom weigert op deze manier botweg de garantie te geven waar ik als consument recht op heb.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over MyCom NEDERLAND?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen