Klacht MyCom NEDERLAND: MyCom weigert met loze argumenten een defecte laptopaccu te vervangen.
Details
Klacht
Op 3-8-2011 kocht ik bij MyCom Amstelveen een laptop. In reclames en mondeling bij de verkoop is mij verteld dat er 3 jaar garantie gegeven wordt. Er is desgevraagd niets medegedeeld over onderdelen welke niet, of onder een andere garantie vallen, of andere beperkingen betreffende de garantie. Er is met name ook niet verteld dat de laptopaccu en de AC-adapter als losse accessoires gezien moeten worden. Half juni 2013 valt de laptop, welke op dat moment op de accu werkte, abrupt uit. Later concludeer ik dat de accu defect is. Op 3 en 10 juli 2013 ben ik voor de garantie in de MyCom winkel te Amstelveen terug geweest. Hier werd botweg geweigerd garantie op de defecte accu te geven. Argumenten hiervoor waren; MyCom geeft nooit garantie op accu’s; degene die weet hoe garantie werkt is niet aanwezig; de accu is een los accessoire; de drie maanden garantie zijn verstreken; het jaar garantie is verstreken; Asus geeft maar een jaar garantie; u moet bij Asus zijn; de accu is opgebruikt; enz.Gewenste oplossing
Ik verwacht dat MyCom de (defecte)accu onder garantie vervangt door een originele accu. ASUS Li-ion Battery Pack A32-K72, 10.8V=, 5200mAh, 56Wh. Verder wil ik dat MyCom de, € 84,95, welke ik noodgedwongen voor een nieuwe accu betaalde aan mij retourneert. De accu beschouw ik dan als een leenaccu. Geld terug, deze accu als de vervanger voor de originele accu zien, is geen optie! De werktijd van deze accu is korter (4400mAh) dan de originele accu. Dit maakt dat deze accu vaker opgeladen moeten worden, waardoor hij sneller verouderd. Tot slot vraag ik MyCom mij een schadevergoeding te betalen van € 150,-- voor het door mij geleden ernstig ongerief. Ik vindt het zwaaien met steeds onjuiste argumenten; daarmee de klant onjuist informeren; daarmee proberen onder de garantie uit te komen, bijzonder klantonvriendelijk. Deze manier van handelen kost mij nu om te proberen tot een oplossing te komen, veel tijd die ik anders had willen gebruiken, een hoop moeite die niet nodig was.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.