Klacht MyCom NEDERLAND: nog steeds geen duidelijkheid in reparatie van laptop in garantieperiode

FamVissers

4 april hebben wij ter reparatie onze 1,5 jaar oude Toshiba laptop aangeboden bij Mycom Helmond. Na een paar maanden kregen wij te horen dat hij gerepareerd kon worden op onze kosten a €240,-! Wij hebben hier in mei een klacht over ingediend bij zowel Mycom als Toshiba. Sindsdien hebben wij alleen maar kunnen bellen over wat de status is, steeds van het kastje naar de muur gestuurd, wachtend op dat overleg, volgende week... Inmiddels dus ruim 3 maanden verder, 2 maanden na de klacht hebben we nog steeds geen laptop en geen toezegging over wat dan ook. Deze laptop is een bedrijfslaptop en het gebruik van een oude laptop heeft ons al heel wat tijdverlies opgeleverd.
Bij Mycom Helmond zeggen ze dat we in ons gelijk staan maar er kan geen oplossing gevonden worden, als we nog lang moeten wachten is dadelijk de garantie periode voorbij (overigens gekocht met 3 jaar garantie maar bij Helmond gaven ze aan dat we ineens maar 2 jaar garantie hadden).

dat Mycom de garantie verleend die ze ons toegezegd hebben en de laptop laat repararen, asap! En dan heb ik het nog niet over de geleden schade bedrijfsmatig! enige compensatie in materie zou op prijs gesteld worden. Een excuus zou wat verzachten.

FamVissers
    Ik ben het niet eens met de reactie van mycom. Zij zeggen dat de klacht mag sluiten omdat er al via een andere weg contact is maar wat ze niet erbij vermelden is dat zij niet ons tegemoet komen, ze hebben t 'afgehandeld' maar juist nu staat onze klacht dus groter en harder dan tevoren! Ze krabbelen terug, nog geen twee weken geleden gaf mycom helmond ons gelijk, dat het een montagepunt is (er zou vaker dit soort klachten binnen komen! ) maar nu verschuilen ze zich achter de grote bazen??? Het kan niet bestaan dat een laptop van anderhalf jaar (in de garantieperiode) schroeven verliest. En al helemaal niet dat binnen een paar dagen er zo'n grote schade aan kan ontstaan! Mycom en Toshiba horen in deze beiden hun gezond verstand te gebruiken en de schade voor eigen kosten (garantie!) te repareren.
    Wij gaan ons hierbij niet neerleggen, na deze klacht gaan we verdere stappen ondernemen mocht men nog niet ons tegemoet komen! Denk aan sociale media en rechtsbijstand!