Klacht MyCom NEDERLAND: Scherm gescheurd Tablet

Klachtnummer
# 46115
Gebruiker
wim uit oosterhout
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Op 21-12 een tablet met beschermhoes gekocht bij Mycom in Oosterhout. Met oud en nieuw ontdek ik dat er een scheur in het scherm zit. Terug naar winkel op 3-1, daar geeft men aan dat dit nooit onder de garantie valt. Eerst zeggen ze nog "u hebt de tablet zeker laten vallen" als men deze dan goed bekijkt komen ze tot de conclusie dat de scheur hoogst waarschijnlijk van binnenuit is ontstaan. Samsung gaat deze gezien onze ervaringen zeker niet vergoeden, geeft men aan, gaat mij dus een hoop geld kopen terwijl ik er niets aan kan doen. Dan wil ik graag gebruik maken van het recht om mijn geld terug te krijgen van de aankoop binnen 2 weken. Dat gaat niet omdat men geen beschadigde aankopen terugneemt.. Op het inname formulier vermeld men nog "scherm gebarsten zonder toedoen van de klant" Nu kan ik er een beschermfolie op het glas aan laten brengen. kosten 50/50!! De tablet heb ik mee naar huis genomen.

De oplossing

Tablet omruilen voor een nieuwe.

7 reacties

  1. Auteur
    MyCom NEDERLAND
    Datum
    Geachte heer,Om te kunnen vaststellen of uw product ondeugdelijk is dient deze onderzocht te worden door onze reparateur. U kunt de tablet inleveren in het Mycom filiaal te Oosterhout deze zullen de tablet voor u versturen naar de reparateur. Tijdens het reparatieonderzoek zal de reparateur vaststellen of het defect is ontstaan door onheil van buitenaf of ondeugdelijk is en de schade onder de garantievoorwaarden valt.
    Een andere optie die wij u kunnen aanbieden is om een second opinion bij een door Samsung erkende reparateur aan te vragen. Dit betekent wel dat u deze kosten zelf dient te bekostigen, indien het zo blijkt te zijn dat de reparateur vaststelt dat de schade onder de garantie van Samsung valt zullen wij de volledige reparatiekosten bij onze eigen reparateur voor eigen rekening nemen. Indien u besluit een second opinion aan te vragen zouden wij graag de volledige prijsopgave ontvangen.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    S. van DalenActive Care
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    T: +31 (0)10-85 11 815
    E: activecare@basgroup.nl
    W: www.basgroup.nl l www.mycom.nl l www.dixons.nl l www.icentre.nl
  2. Auteur
    wim uit oosterhout
    Datum
    Op zaterdag 11-1 tablet naar MyCom gebracht, daar begon men gelijk met de opmerking "wie gaat dat betalen?" Men gaf aan dat het gebruikelijk is dat de klant deze onderzoekskosten moet betalen. Enfin de tablet gaat nu naar de reparateur van MyCom, gaat een paar weken duren. Ben benieuwd of deze ook bevestigd dat de scheur niet ontstaan is door toedoen van de klant. Ik mag aannemen dat ik de onderzoekskosten niet hoef te betalen..? Dus klacht is wat mij betreft nog niet afgehandeld!
  3. Auteur
    MyCom NEDERLAND
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,Mocht de reparatie onder de garantievoorwaarden van de fabrikant Samsung vallen dan worden de onderzoekskosten voor u vergoed. Mocht blijken dat de reparatie buiten de garantievoorwaarden komt te vallen dan dient u deze kosten zelf te bekostigen.
    Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Active Care Team Active Care
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    T: +31 (0)10-85 11 815
    E: activecare@basgroup.nl
    W: www.basgroup.nl l www.mycom.nl l www.dixons.nl l www.icentre.nl
  4. Auteur
    wim uit oosterhout
    Datum
    Eerst gaat de talblet toch naar jullie eigen reperateur? Dat is in de winkel tegen mij gezegd.. Ik mag aannemen dat deze eerst contact opneemt met mij.
    Dus ik begrijp u reactie niet!
  5. Auteur
    MyCom NEDERLAND
    Datum
    Zodra er een status bekend is zal u per e-mail geïnformeerd worden.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Active Care TeamActive Care
    Postbus 21460, 3001 AL, Rotterdam, The Netherlands
    T: +31 (0)10-85 11 815|
    E: activecare@basgroup.nl
  6. Auteur
    wim uit oosterhout
    Datum
    Ik betreur het dat ik altijd een ontwijkend antwoord van jullie krijg.
    Helaas wordt er weinig begrip voor mijn situatie getoond. Maar ja ik heb geen keus dus ik zal maar afwachten.. Mocht overigens mocht ik niet in het gelijk gesteld wprden dat laat ik het er niet bij zitten. Waarom? Omdat Ik teleur gesteld ben in het feit dat er er zo moeilijk gedaan wordt, terwijl ik door de medewerkers van winkel in het gelijk gesteld ben!
  7. Auteur
    wim uit oosterhout
    Datum
    Vandaag krijg ik een mailtje van Mycom dat mijn klacht niet onder de garantie valt. Echter dien ik wel even bijna € 40 onderzoekskosten te betalen tewijl dit van te voren door u niet is aangegeven!! En het glas laten vervangen kost ruime €300 dat is meer dan de prijs van een nieuw tablet. U wordt bedankt Mycom voor deze slechte service en communicatie.