Klacht MyCom NEDERLAND: Zwaar teleurgesteld in de service van MyCom m.b.t. mijn Lenovo laptop

H. Snoeijer

Op 20 december 2014 heb ik een Lenovo IdeaPad Yoga 2 Pro 13-00633 gekocht bij MyCom.
Vorig jaar augustus 2017 kreeg ik problemen met mijn laptop.

Ik ben inmiddels 6 keer bij MyCom in Apeldoorn geweest: laptop brengen, weer ophalen, brengen, ophalen enzv, zonder resultaat. Vanaf Dalfsen een rit van 106 km (heen en terug).
De laatste keer (inmiddels december 2017) zouden de medewerkers mijn laptop naar Levono opsturen, omdat ze niet wisten wat eraan mankeerde. Tot die tijd hebben ze steeds zelf onderzoek gedaan en aanpassingen gedaan, omdat het anders te veel gedoe voor mij zou zijn, vertelden ze mij, daar Lenovo wil dat alle gegevens van de laptop gewist worden (wat ik niet meer dan logisch vind).
Ik heb toen alle gegevens van mijn laptop gehaald en MyCom Apeldoorn zou deze naar Lenovo sturen. Ik zou de laptop 4 weken kwijt zijn, vertelden ze mij.

Op 20 december 2017 heb ik hem gebracht en na 6 weken had ik nog niet iets gehoord.
Ik heb toen contact opgenomen met MyCom in Apeldoorn en toen bleek, dat mijn laptop niet naar Lenovo, maar naar een klein bedrijf was gebracht, waar ze wel zaken mee deden.
Ze wilden mij niet op kosten jagen, omdat mijn laptop volgens hen buiten de garantie valt.
Dat kleine bedrijfje kon ook niet vinden wat er met mijn laptop aan de hand is. Vervolgens wilden de MyCom medewerker mijn laptop zelf nog een week testen. In die tijd was er geen storing. Die storing kreeg ik helaas thuis wel weer.

MyCom Apeldoorn adverteert, o.a. met posters in de winkel, dat zij op alle laptops 3 jaar garantie geven. Dat betekent, dat toen ik in augustus 2017 voor het eerst bij MyCom kwam, deze nog binnen hun garantie zou vallen.

Ik heb, nadat ik de laptop voor het laatst had opgehaald (februari 2018), nog een mails gestuurd naar MyCom Apeldoorn, omdat ik nog steeds dezelfde problemen met de laptop ervaar. En ik heb daar, na ook nog een reminder te hebben gestuurd, tot nu toe geen antwoord op.
Vervolgens heb ik deze mails doorgestuurd naar het hoofdkantoor van Mycom. Ook van hen heb ik, na ook een reminder gestuurd te hebben, tot nu toe nog geen reactie ontvangen op mijn mails.

Kortom, ik ben zeer teleurgesteld en gefrustreerd in de gang van zaken bij MyCom.

Antwoorden op mijn vragen, die ik gesteld heb ik mijn mails. Reparatie van mijn laptop, of, indien niet mogelijk, een vergelijkbaar vervangende laptop, en een tegemoetkoming in de door mij gemaakte onkosten.

H. Snoeijer
    Ik beschouw dit als zeer klantonvriendelijk van MyCom . Geen reactie geven op zoveel aangetoonde en onderbouwde klachten.

H. Snoeijer
Uiteindelijke oplossing Geen. Totaal geen reactie ontvangen van MyCom. Als klant ben je hier zeer slecht af; je voelt je niet gehoord of gezien.