Klacht Myfreestyle.nl: te lange wachttijd sensoren en slechte info

Nitapiek

Sinds april is het bestellen van het FreeStyle Libre systeem (sensoren voor diabetici) beperkt tot twee sensoren per bestelling om de 25 dagen vanwege de grote vraag. 1 Sensor gaat twee weken mee. Om tegemoet te komen aan het ongemak worden geen verzendkosten berekend totdat de vertraging is opgelost. Aangezien de sensoren vanuit Frankrijk worden verzonden kan er soms na het bestellen een week over heen gaan voordat de sensoren eindelijk aankomen.

Op 10-7 -2018 heb ik de bestelling geplaatst van 2 sensoren die ik mag bestellen. Op 16 juli heb ik gebeld wanneer de sensoren verzonden worden. Door de telefoondienst werd verteld dat alle bestellingen on hold zijn gezet. Ik heb aangegeven dat ik daar graag bij mijn bestelling op geattendeerd had willen worden want dan weet ik dat ik meer ouderwetse teststrip moet bestellen (waar ook de nodige levertijd op zit) verzocht om. Ook aangegeven dat ik het vreemd vond dat ik moet bellen om hierachter te komen en het op prijs zou stellen dat ik een email kreeg van Abbott met informatie. De overigs vriendelijke telefonischte gaf aan dat ik die niet zou krijgen. Vandaag toch een email gehad. Dit stond erin:
Volgens ons systeem is uw bestelling op dit moment in de wachtrij geplaatst. Zodra uw bestelling leverbaar is en verzonden is, e-mailen wij u weer. Ons streven is om bestellingen binnen maximaal 3 weken na plaatsing te leveren.
Helaas kunnen wij u geen exacte datum geven waarop uw bestelling zal worden verzonden. Onze klantenservice zal u dezelfde informatie geven.
Wij beseffen dat dit ongemak voor u met zich meebrengt en bieden u onze excuses aan voor deze vertraging. We doen ons best om onze voorraden te vergroten zodat u zo snel mogelijk uw glucose weer kunt monitoren zoals u dat gewend bent.

Kunnen ze dit zo maar doen terwijl al betaald is? Moeten ze in ieder geval niet de mogelijkheid tot annuleren geven of een vergoeding oid. En is het niet belachelijk dat het probleem nu al maanden duurt?

Een compensatie nu ik weer strips moet bestellen. Een aanduiding wanneer ik de reeds betaalde sensoren kan verwachten. Misschien ben ik dan al inmiddels op vakantie. En een oplossing op langere termijn zodat er weer gewoon meer sensoren gekocht kunnen worden zodat je niet opeens zonder komt te zitten.

Wij vinden dat Myfreestyle.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Nitapiek
geen

Ook een klacht indienen over Myfreestyle.nl?