Klacht myJINI: geen juiste oplossing bieden aan klant

Jahlysa

Ik heb in 2015 afspraken gemaakt over het filemijden met uw bedrijf. Ik heb toen een connector ontvangen en in 2016 heb ik melding gemaakt dat deze gestolen is uit mijn auto. Er is toen aangegeven dat mij een nieuwe zou worden toegezonden. Dit laatste is nooit gebeurt en eigenlijk heb ik hier ook niet bij stil gestaan dat ik deze niet heb ontvangen. Totdat ik in november weer contact opnam hoe ik mijn deelname kon beeindigen. Wat mij telefonisch werd verteld was de info over de verzekering. Ik heb toen aangegeven dat ik de connector niet meer heb. Dit was niet terug te vinden in het systeem. In jan 2017 nogmaals contact opgenomen en toen kreeg ik een zeer vriendelijke (mij niet heus) collega die aangaf alles te beeindigen en een factuur toe te sturen. Daarna is er door mij een klacht ingediend en deze is via de mail afgehandeld binnen enkele dagen waarin verwezen wordt naar het laatste telefonisch gesprek. Wat ik van deze praktijken vindt is dat zij je goed behandelen als ze je nodig hebben, de verkregen info is binnen en nu maar kijken hoe we geld kunnen binnenhalen.

de factuur is onterecht ik hoop dat deze dan ook ongedaan kan worden gemaakt. ik heb zelf aangegeven de connector niet meer in mijn bezit te hebben omdat hij gestolen is. Er wordt totaal niets gedaan om tot een redelijke oplossing te komen. In de laatste mail van het bedrijf wordt zelfs nog gesommeerd over te gaan tot een snelle betaling.

myJINI
    Geachte mevrouw Olieberg,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij alle correspondentie die er met u geweest is, opgezocht om uw dossier compleet te krijgen.

In uw e-mail van 12 januari 2017 heeft u aangegeven dat u eind november contact met ons gehad heeft om aan te geven dat uw connector reeds enige tijd gestolen is. Hierop hebben wij het telefoongesprek teruggeluisterd om te weten te komen wat er met u besproken is.

Op 30 november 2016 hebben wij telefonisch contact met u gehad. Wij hebben u gebeld omdat uw deelname aan het Spitsmijden Rotterdam programma per 1 december 2016 gestopt is. In dit gesprek hebben wij u gevraagd of u interesse heeft om myJINI klant te blijven in combinatie met de Allsecur autoverzekering. Hierop heeft u aangegeven een leaseauto te hebben waardoor een verzekering voor u niet van toepassing is. Daaropvolgend hebben wij u gevraagd om de connector aan ons retour te sturen zodat wij uw abonnement kunnen beëindigen. Hier heeft u bevestigend op geantwoord. In dit gesprek is er niet gesproken over een connector die uit uw auto gestolen is.

Helaas kunnen wij in onze database geen ander telefoongesprek terugvinden. Ook via e-mail zien wij geen correspondentie terug over de gestolen connector. Een nieuwe connector hebben wij u niet toegestuurd. Wij waren in de veronderstelling dat de connector die bij uw aanmelding verzonden is, nog in uw bezit was. Pas in uw e-mail van 12 januari 2017 hebben wij voor het eerst vernomen dat de connector niet meer in uw bezit is.

Om de factuur te laten vervallen, hebben wij van u een bewijs nodig waaruit blijkt dat er schade is aangebracht aan uw auto op het moment dat de connector uit uw auto is gestolen. Hierbij kunt u denken aan een schadeformulier van de verzekering of een kopie van de aangifte bij de politie waarbij het belangrijk is dat uw persoonsgegevens en kenteken van de auto erbij vermeld staan. Dit document kunt u sturen naar info@myjini.nl.

Renske Douwes
    Customer Operations Manager
    Jahlysa
    Geachte heer/ mevrouw,

Er is geen aangifte gedaan van diefstal van die connector. De auto is vanaf maart vorig jaar ook niet meer in mijn bezit.

Ik verzoek u tot een andere tegemoetkoming.

Mvg
    myJINI
    Geachte mevrouw Olieberg,

Zoals in onze vorige reactie benoemd, is het voor ons alleen mogelijk om de factuur te laten vervallen indien wij een bewijs ontvangen waaruit blijkt dat er schade is aangebracht aan uw auto op het moment dat de connector uit uw auto is gestolen. Zonder dit document kunnen wij de factuur niet laten vervallen. In dat geval verzoeken wij u dan ook om de factuur alsnog binnen 14 dagen te betalen.

Renske Douwes
    Customer Operations Manager

Ook een klacht indienen over myJINI?