Klacht Myparcel: Schandalige afhandeling van zoek geraakt pakket

Klachtnummer
# 522509
Gebruiker
Yentl
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 24 augustus 2020 werd een aangetekend pakket met track and trace vanuit Nederland naar Bulgarije gestuurd. Dit pakket is echter nooit aangekomen. Volgens de tracking status is het op 27 augustus al blijven steken in een depot in Hongarije. Ik heb verschillende lokale en internationale postbedrijven gemaild en ieder had een andere verklaring en plek van waar het pakket voor het laatst is gezien (PostNL zei in Bulgarije en Hongarije, de Bulgaarse post zei in Bulgarije, DPD DE suggereert in Duitsland. De reactie van PostNL CS: "Uit mijn ervaringen weet ik dat we een beetje sceptisch mogen zijn met buitenlandse tracking sites."). Op 7 september heb ik voor het eerst contact opgenomen met de klantenservice van PostNL en nog vele malen zouden volgen. Het eerste antwoord was dat het pakket al was aangekomen in het land van bestemming (BG). Bij de volgende medewerker bleek dit toch niet te zo te zijn: het pakket zou in Boedapest zijn. Hij vroeg me contact op te nemen met DPD. Het antwoord van DPD NL en DPD DL op respectievelijk 8 september en 29 september: "Omdat dit geen levering is in Nederland, kan ik je helaas niet verder helpen." / "Wir haben Ihren Fall geprüft und festgestellt, dass zu Ihrer Sendung kein aktueller Scan vorliegt." Op 24 september heb ik een onderzoek bij PostNL aangevraagd. Dit en de afhandeling via MyParcel waren een bureaucratische hel. Het antwoord van PostNL op 5 november (!): "Het pakket is momenteel in Hongarije en technisch gezien nog steeds onderweg naar uw klant. Het pakket is niet retour gezonden. Een navraag bij onze partner DPD zal uitwijzen wat er aan de hand is." De verzender zou eveneens contact moeten zoeken met MyParcel, wat gewoon deel van PostNL is. Nadat de verzender contact heeft opgenomen met MyParcel zoals werd aangeraden door PostNL, is maar 35% van de waarde van het pakket vergoed en dat is ronduit schandalig van PostNL en MyParcel! Het gaat dan ook om een duur pakket en 35% van die waarde is echt schokkend. Het droevige is ook dat dit een fantastisch verjaardagspakket zou hebben moeten zijn die dus nooit is aangekomen. Kortom, een zeer moeizame en slechte afhandeling van een aangetekend pakket met track en trace die door geen enkel postbedrijf getrackt noch getraced noch redelijk vergoed kon worden...

Gewenste oplossing

Het zou fijn zijn als er degelijk onderzoek gedaan kan worden naar het pakket, aangezien het voor PostNL duidelijk moet zijn waar het pakket vermist is geraakt. Het meest ideale scenario zou zijn dat het pakket alsnog gevonden en bezorgd wordt. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zou een volledige vergoeding van de waarde van het pakket en de verzendkosten op zijn minst op zijn plek zijn - al kan dit de emotionele waarde en unieke inhoud nooit vergoeden...

1 reactie

  1. Auteur
    Myparcel
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Myparcel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen