Klacht Myparcel: Vergoeding bij breuk

Klachtnummer
# 609354
Gebruiker
mjschaap
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Wij versturen een simpel geschenk van 13 euro. Het komt niet ongeschonden aan bij de klant, het pakket is blijkbaar herverpakt bij een PostNL locatie want is ineens voorzien van PostNL tape die wij niet gebruiken. Als ik een schadeclaim ga indienen bij MyParcel, krijg ik alleen de verzendkosten retour terwijl het op een postlocatie is gebroken en herverpakt. Fair is anders.
Normaal gesproken heb ik geen klachten over MyParcel, het programma werkt prima maar zodra er een kink in de kabel komt wordt het ineens moeilijk. Mocht je een verzekerd pakket verzenden (met artikelen die over de jaren heen in waarde zijn vermeerderd) dan heb je pech. Je krijgt maar een percentage van de werkelijke waarde vergoed. Waarom zou ik het dan nog verzekerd versturen als dat niet uitmaakt?

Gewenste oplossing

Bij bewezen breuk door de postbezorger of op een postlocatie (dus buiten mijn schuld) de volledige kosten vergoeden en niet alleen de verzendkosten. Ik moet immers mijn klant wederom een nieuw pakket sturen met een nieuwe label.

1 reactie

  1. Auteur
    Myparcel
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Somers, zeer vervelend te vernemen dat de zending niet in goede orde bij je klant is bezorgd. Van mijn collega heb ik vernomen dat er telefonisch contact is geweest en er naar een oplossing wordt gekeken op de verschillende inhoudelijke knelpunten. Mijn welgemeende excuses voor de situatie en hartelijk bedankt voor de melding. ^Cloë

Ook een klacht indienen over Myparcel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen