Klacht MyTrendyPhone Nederland: Defect scherm geleverd

FamvanPut

Scherm besteld voor Samsung telefoon en betaald. Pakketje keurig op tijd geleverd, bij aankomst lijkt er weinig aan de hand, er lijkt een kleine twijfel bij ons over het scherm maar dit lijkt toch mee te vallen. Zeker geen reden om dit scherm te retourneren of op te geven als beschadigd ontvangen. Bij het aansluiten van de connector, wat gebruikelijk is als test of het scherm het doet, komt er veel aan het licht.
Er ging een soort flits over het scherm waarbij barsten in het LCD te zien waren, wat hiervoor nog niet was opgevallen. Bij het gedetailleerd bekijken van dit scherm bleek er een barst/barsten in het scherm en LCD te zitten, bovendien zagen wij toen het LCD loszitten !
Dit hebben wij gemeld bij MyTrendyPhone maar deze gaven gelijk een negatief antwoord. Als wij doorhadden dat dit beschadigd is aangekomen, hadden wij nooit verder moeten 'installeren' en daardoor meer schade veroorzaken. Maar het testen via het aansluiten van de connector is zó gebruikelijk, hoe kunnen wij anders immers testen of het scherm werkt of dat de telefoon en scherm 'connecten' ?
Een uitgebreide mailwisseling volgde. In eerste instantie via mijn zoon (15 jaar) en werd direct door MyTrendyPhone afgewezen. Ik heb het voor hem overgenomen gezien zijn leeftijd en dit niet goed weet te verwoorden. Daarna kwam de melding dat ze 30% coulancebetaling wilden, wij gaven geen accoord. Daarna kwam de meldng dat ze 50% coulancebetaling wilden, ook hier geen accoord van ons. Het scherm heeft rond de 150 Euro gekost en alle spaarcentjes van onze zoon zitten hierin. Ik kan u overigens melden dat hij al vele telefoons heeft gerepareerd en dit altijd perfect loopt. Meestal besteld hij via een andere website maar die hadden dit type niet voorradig. Ook altijd eerst via connector getest, zoals een telefoonwinkel ook zou doen. We hebben al eens eerder gehad (via andere website) dat een produkt kapot geleverd werd (kan natuurlijk ook bij het verzenden gebeurd zijn) maar dit werd altijd keurig opgelost.
My trendyphone legt nu de bewijslast bij ons neer. Laten wij maar bewijzen dat het scherm kapot geleverd is.
Help ons alstublieft, we zouden jullie dankbaar zijn en willen voorkomen dat meer mensen de dupe worden ! Sowieso vinden wij het vreemd dat ze eerst nee zeggen, vervolgens met 30% komen en dan ineens met 50%.
Bijgaand een document met het mailverkeer hierover, de 1e melding hebben wij via de website gedaan en deze werd dus afgewezen.

Ander scherm wat in tact is of bedrag volledig retour.

MyTrendyPhone Nederland
    Geachte,

Toen u ons vermeld hebt dat het scherm beschadigd was, hebben wij u vriendelijk gevraagd om die aan ons te retourneren zodat het onze technici kunnen nakijken. Dat hebt u gedaan, en onze technici hebben het na ontvangst gecontroleerd. Het is gebleken dat het scherm zwaar beschadigd en ook duidelijk gebruikt was - er was lijm op het scherm aanwezig en de beschermende folie was erafgehaald. Wij hebben u toen vermeld dat wij uw klacht helaas niet kunnen aanvaarden omdat het product gebruikt en beschadigd is. U hebt dan weer contact met ons opgenomen en onze technici hebben voor de tweede keer het product bekeken. Toen hebben wij u weer vermeld dat uw reclamatie helaas niet aangevaard door ons kan worden en wij hebben het scherm aan u teruggestuurd. Wij hebben u telkens aangegeven dat u meteen contact met ons diende op te nemen indien u dacht dat er iets mis was met het geleverd artikel, en dat u hem niet diende te gebruiken. (U schreef het volgende aan ons: "Mijn zoon heeft inderdaad aangegeven dat het er in eerste instantie wat vreemd uitzag, maar zeker niet op het eerste oog gezien dat er zoveel mankementen waren.") Zoals al aan u uitgelegd, kunnen wij helaas geen verantwoordelijkheid dragen voor de manier waarop een klant een product gebruikt, maar wij begrijpen wel dat deze situatie vervelend is voor u en uw zoon, en daarom hebben wij u uit coulance twee keer compensatie aangeboden, maar u hebt ze beide geweigerd. Wij horen alsnog graag indien u besloten hebt om om onze laatste offerte (50% vergoeding) aan te vaarden.

Mieke van Dalen
    Customer service manager
    MyTrendyPhone Nederland
    Geachte,

Toen u ons vermeld hebt dat het scherm beschadigd was, hebben wij u vriendelijk gevraagd om die aan ons te retourneren zodat het onze technici kunnen nakijken. Dat hebt u gedaan, en onze technici hebben het na ontvangst gecontroleerd. Het is gebleken dat het scherm beschadigd en ook duidelijk gebruikt was - de beschermende folie was erafgehaald en er waren duidelijke sporen van gebruik. Wij hebben u toen vermeld dat wij uw klacht helaas niet kunnen aanvaarden omdat het product gebruikt en beschadigd is. U hebt dan weer contact met ons opgenomen en onze technici hebben voor de tweede keer het product nagekeken. Toen hebben wij u weer vermeld dat uw reclamatie helaas niet aangevaard door ons kan worden en wij hebben het scherm aan u teruggestuurd. Wij hebben u telkens aangegeven dat u meteen contact met ons diende op te nemen indien u verdacht dat er iets mis was met het geleverd artikel, en dat u hem niet diende te gebruiken. Zoals al aan u uitgelegd, kunnen wij helaas geen verantwoordelijkheid dragen voor de manier waarop een klant een product gebruikt, maar wij begrijpen wel dat deze situatie vervelend is voor u en uw zoon, en daarom hebben wij u uit coulance twee keer compensatie aangeboden, maar u hebt ze beide geweigerd. Wij horen alsnog graag indien u besloten hebt om om onze laatste offerte (50% vergoeding) aan te vaarden.

Mieke van Dalen
    Customer service manager

FamvanPut
Krijg gewoon een kopie van het bericht van gisteren ?!

Ook een klacht indienen over MyTrendyPhone Nederland?