Klacht MyXLshop.nl: Levertijd 25 dagen, annulering niet mogelijk

Klachtnummer
# 310308
Gebruiker
Fantino
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik had een artikel besteld en kreeg hiervoor een bevestigingsmail. Hierin stond tot mijn grote schrik dat de levertijd 25 dagen duurt!! Blijkt dat dit bedrijf gewoon een ordinair doorgeefluik is voor producten uit China. Ze hebben zelf geen product op voorraad. Bestellen via AliExpress kan ik zelf ook wel...

Direct heb ik terug gekeken op de website bij het desbetreffende product. De levertijd staat dus NIET duidelijk vermeld bij het product op de website! Ik heb direct (nog geen uur later) mijn bestelling geannuleerd en mijn geld terug gevraagd via een e-mail (telefonisch contact kost namelijk 1 euro p/g!!!) Volgens de Nederlandse wetgeving dient een bedrijf het bedrag ook binnen 14 dagen te retourneren. Nu krijg ik enkel standaard mails en geven zij aan het product al te hebben verzonden. Ze storten het bedrag niet terug. Ik moet maar wachten en alles na 25 dagen retourneren, aldus MyXLshop. Dit gaat volledig tegen de wetgeving m.b.t. "koop op afstand" in!! Er wordt geschermd met het feit dat dit bij een levering uit het buitenland anders werkt, zonder enige vorm van juridische onderbouwing. Volgens mij bestel ik gewoon bij een Nederlands bedrijf, waar de Nederlandse wetgeving op van kracht is!

Lekkere eerste kennismaking met dit bedrijf dus.

Gewenste oplossing

Geld terug!

0 reacties

Ook een klacht indienen over MyXLshop.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen