Klacht Nathan: Slechte warmtepomp (maandagmorgen pomp)

linnie64

Tijdens en na de installatie van de Alpha innotec warmtepomp in april/mei 2017 heeft de pomp voortdurend storingen gehad. Alles gemeld naar de installateur en de aannemer. Uiteindelijk ook naar mijn rechtsbijstand die Nathan en de aannemer gesommeerd in een aangetekende brief om de (binnen) pomp te vervangen omdat deze niet functioneert. Hier is geen gehoor aan gegeven. In 2018 is de buiten unit vervangen omdat die door de storm was omgewaaid. Daarna weer storingen gehad tot 24 januari 2019 en vorige maand weer. Mijn vertrouwen en die van de installateur (die altijd bereidt was om te komen) in de pomp en in Nathan zijn er niet meer. Inmiddels ook weer mijn rechtsbijstand ingeschakeld omdat ik wil dat mijn garantie wordt verlengd aangezien die pomp vanaf het begin slecht heeft gewerkt

Aangezien de pomp vanaf het begin aan niet heeft gefunctioneerd wil ik dat mijn garantie wordt verlengd tot 2022.

Nathan
    Beste mevrouw Eggermont,

Zoals zojuist telefonisch besproken hieronder schriftelijk de bevestiging.
    Allereerst vinden wij het heel erg vervelend te horen dat u niet tevreden bent over onze Alpha Innotec warmtepomp. Ik heb in onze historie gekeken naar de bezoeken die we hebben gebracht aan uw warmtepomp. Daarin zie ik dat we inderdaad in 2018 een nieuw buitendeel inbedrijf hebben gesteld in verband met stormschade. We zijn nog terug geweest in verband met een geluidsklacht die werd veroorzaakt door lucht in de installatie. Na juni 2018 hebben we geen storingen van de installateur meer ontvangen tot januari dit jaar. Onze monteur is bij u geweest voor een hoge druk storing. Hier wederom geconstateerd dat er veel lucht in de installatie zit. Ik zie hierin maar een deel van de bezoeken omdat uw installateur verantwoordelijk is voor uw installatie en de warmtepomp. U meldt uw problemen bij uw installateur en hij komt om de storing te verhelpen. De installateur kan Nathan inschakelen als ze ondersteuning nodig hebben met de warmtepomp.
    Nathan is van mening dat de problemen die u ervaart niet door de warmtepomp worden veroorzaakt, maar door de installatie. Zeker omdat u aangeeft de problemen te ervaren zowel bij de oude als de nieuwe warmtepomp. Omdat we niet willen afschuiven, maar het probleem willen oplossen gaan wij contact opnemen met uw installateur. We gaan een afspraak inplannen met uw installateur om met Nathan bij u langs te komen. Dan samen de problemen te bespreken en te kijken naar een passende oplossing waardoor de problemen worden opgelost.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ing. drs. I. Besselink
    Manager Nathan service

Ook een klacht indienen over Nathan?