Klacht Nationaal Incasso Bureau: Er is sprake van een onterechte invordering door een incassobureau van een Italiaanse bekeuring.
Details
Klacht
Dit bedrijf heeft een vermeende vordering op ons. Zij stellen dat er door ons in Rome een auto is gehuurd waarmee een overtreding is begaan en dat wij de boete die ons is destijds zou zijn gestuurd niet hebben betaald en dat deze nu door hen wordt ingevorderd. Die aanmaning hebben wij nooit ontvangen en ook daaraan gaan zij voorbij. Als bewijsmateriaal hebben ze een foto gestuurd van de huurauto en een huurovereenkomst die echter niet is ondertekend door mijn echtgenote en evenmin is een kopie van haar paspoort overlegd. Wij zijn niet in Rome geweest en hebben er dus ook geen auto gehuurd waarmee kennelijk de overtreding is gepleegd. Ik heb dat in meerdere mailberichten aan team collections (nooit een naam) gemeld maar steeds wordt opnieuw verwezen naar de stukken die ze hebben gestuurd en als ik meer informatie wens, dan moet ik maar contact opnemen met het verhuurbedrijf in Rome en dat lijkt me een verkeerde werkwijze immers wie eist, bewijst!Ik meende dat het daarmee afgewikkeld zou zijn maar op 9 augustus jl. krijg ik weer doodleuk het allereerste bericht dat ik een boete moet betalen, wel onder hetzelfde dossiernummer. Het lijkt alsof iemand anders gewoon opnieuw is begonnen met hun dossier. Naar mijn mening is de gehele invordering een farce maar daar denkt dit incassobureau anders over.
Gewenste oplossing
Ik zou het plezierig vinden als het NIB incassobureau haar dwalen inziet en van de invordering afziet- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.