Klacht Nationaal Incasso Bureau: Er is sprake van een onterechte invordering door een incassobureau van een Italiaanse bekeuring.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 551137
Gebruiker
A.M. Kuilboer
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Dit bedrijf heeft een vermeende vordering op ons. Zij stellen dat er door ons in Rome een auto is gehuurd waarmee een overtreding is begaan en dat wij de boete die ons is destijds zou zijn gestuurd niet hebben betaald en dat deze nu door hen wordt ingevorderd. Die aanmaning hebben wij nooit ontvangen en ook daaraan gaan zij voorbij. Als bewijsmateriaal hebben ze een foto gestuurd van de huurauto en een huurovereenkomst die echter niet is ondertekend door mijn echtgenote en evenmin is een kopie van haar paspoort overlegd. Wij zijn niet in Rome geweest en hebben er dus ook geen auto gehuurd waarmee kennelijk de overtreding is gepleegd. Ik heb dat in meerdere mailberichten aan team collections (nooit een naam) gemeld maar steeds wordt opnieuw verwezen naar de stukken die ze hebben gestuurd en als ik meer informatie wens, dan moet ik maar contact opnemen met het verhuurbedrijf in Rome en dat lijkt me een verkeerde werkwijze immers wie eist, bewijst!
Ik meende dat het daarmee afgewikkeld zou zijn maar op 9 augustus jl. krijg ik weer doodleuk het allereerste bericht dat ik een boete moet betalen, wel onder hetzelfde dossiernummer. Het lijkt alsof iemand anders gewoon opnieuw is begonnen met hun dossier. Naar mijn mening is de gehele invordering een farce maar daar denkt dit incassobureau anders over.

Gewenste oplossing

Ik zou het plezierig vinden als het NIB incassobureau haar dwalen inziet en van de invordering afziet
Geboden oplossing
Er is geen bevredigende oplossing. NIB blijft bij de invordering en wenst geen onderzoek te dien naar de validiteit van hun invordering. Slechte zaak dus.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    A.M. Kuilboer
    Datum
    Vreemd dat jullie nu niet reageren op een gerechtvaardigde vraag via de consumentenbond. Vriendelijk verzoek alsnog te reageren. Met dank
    Uinie Vermeulen en Arthur Kuilboer
  2. Auteur
    A.M. Kuilboer
    Datum
    Wat is het toch wonderlijk dat een zichzelf respecterend incassobureau zo onprofessioneel is. Voortdurend wordt de boot afgehouden en de bewijslast bij de cliënt neergelegd en dat is de omgekeerde wereld. Zelfs via de consumentenbond wordt niet gereageerd. Misschien moeten meer gedupeerden van zich laten horen voor dit bedrijf klachten serieus neemt.
  3. Auteur
    Nationaal Incasso Bureau
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Kuilboer,

    Excuses voor de late reactie.

    Wij hebben u de zaak uitgebreid in verschillende e-mails toegelicht. Dat u uiteindelijk het niet eens bent met onze conclusie is uw goed recht.

    Deze zaak hebben wij uiteindelijk gesloten en teruggekoppeld naar onze opdrachtgever. Het is aan hen wat zij verder met uw vordering doen.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nationaal Incasso Bureau?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen