Klacht Nationaal Incasso Bureau: Telefonische overlast en intimidatie door geautomatiseerd afgespeelde telefoonberichten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 60124
Gebruiker
MAD
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Sinds enkele dagen ontvang ik soms twee keer per dag telefoontjes van het incassobureau met herinneringen aan een openstaande vordering. De telefoontjes volgen waarschijnlijk op correspondentie op mijn woonadres met iemand die dezelfde achternaam heeft maar die al lang niet meer op mijn adres woont. De correspondentie heb ik dan ook consequent ongeopend retour gezonden met de mededeling dat de geadresseerde is verhuisd. Ik voel me helemaal niet gedrongen om er nog meer aan te doen.
Het incassobureau neemt met mijn mededeling kennelijk geen genoegen en terroriseert ons huistelefoonnummer nu met een automatisch afgespeelde geluidsopname waarin we telkens worden herinnerd aan een openstaande vordering en worden aangemaand tot betaling.


Gewenste oplossing

Stoppen van overlast, zowel via de brievenbus als via de telefoon.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Nationaal Incasso Bureau is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    MAD
    Datum
    Het bedrijf stopte de telefonische overlast maar terroriseert nu mijn brievenbus. Ik krijg bijna iedere week post van ze. Geadresseerd aan iemand die er al jaaaaren niet meer woont.
    Ik heb de brieven eerst vijf of zes keer ongeopend teruggestuurd met de mededeling dat geadresseerde is verhuisd. Dat helpt helaas niets. De brievenstroom blijft voortduren. De brieven belanden nu dus (ongeopend) bij het oud papier.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nationaal Incasso Bureau?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen