Klacht Nationale Bioscoopbon: Verlopen bon (1dag na verloopdatum) wordt niet geaccepteerd/vergoed.

Marc

Aanvankelijk was de bon "vergeten" maar bij de eindejaarscheck bleek hij nog beperkt geldig. De geplande datum lukte het echter niet om nog gebruik te maken van de bon, waardoor we zsm daarna alsnog naar de film gingen. Dat was op 1 januari, terwijl de verloopdatum 31-12 was. De cassiere nam de bon niet aan. De bedrijfsleider, dhr Niessen, verwees vervolgens naar het bedrijf van uitgifte en accepteerde de bon ook niet.

Acceptatie van de bon, ook al is deze verlopen.

Nationale Bioscoopbon
    Beste heer Vrakking,Wat spijtig om te horen dat de geldigheidsdatum is verstreken. Het klopt dat bonnen ná de geldigheidsdatum niet meer geldig zijn en het is aan de bioscoop hoe coulant ze hiermee omgaan een dag ná de datum. Wij hebben hier natuurlijk geen invloed op. De meeste cadeaubonnen/giftcards hebben een geldigheidsdatum. Vaak zelfs van een jaar dus wij raden u aan hier goed op te letten als u er een cadeau krijgt! Wettelijk mag er een datum staan op een cadeaubon zolang deze redelijk is. Voor de Nationale Bioscoopbon zou dit een jaar zijn maar wij hebben er voor gekozen een ruimere geldigheidsdatum te kiezen om de consument voldoende tijd te geven om naar de bioscoop te gaan. Vanaf uitgifte is de bon 4 jaar geldig.Neemt niet weg dat het jammer is dat jullie geen gebruik heeft kunnen maken van uw Nationale Bioscoopbonnen.
    Helaas kunnen wij geen uitzondering voor u maken en uw bon omruilen.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u een fijne dag!Met vriendelijke groet,Klantenservice Nationale Bioscoopbon
    Marc
    Het is waar dat er veel tijd wordt gegeven omde bon in te wisselen, maar het zal bij veel mensen voorkomen dat hij vergeten wordt. Makkelijk verdiend, terwijl de bioscoop plaats genoeg heeft.