Opgelost door Nationale-Nederlanden: 30 jaar klant en nu weten ze niet wie ik ben?

sad Opgelost
Peter R.

Al meer dan 30 jaar ben ik en mijn vrouw klant bij Nationale-Nederlanden.
Vandaag heb ik een internetrekening aangevraagd.
Nu is deze afgewezen op controle identiteit.
Onze rekening, hypotheek etc staan genoteerd met een y in onze achternaam.
Bij aanvraag is gevraagd naar gegeven van legitimatiebewijs (rijbewijzen).
Hierin staat onze achternaam met ij vermeld.

Nu wil Nationale Nederlanden kopieën ontvangen van geldige legitimatiebewijzen en kopie bankafschrift.
Onze paspoorten zijn vandaag verlopen en wij hebben niet direct een nieuw paspoort nodig.

Ook het feit dat ik zelf 25 jaar voor Nationale-Nederlanden heb gewerkt heeft geen enkele waarde meer.

Als ik de aanvraag had ingevuld met een y in onze achternaam dan had de procedure geen problemen herkend. Verzoek aan Nationale-Nederlanden om mijn aanvraag alsnog af te handelen.

Nationale-Nederlanden
    Hallo P Ruysbroek,

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze Social Media kanalen? We vragen dit omdat we je via deze kanalen beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook: ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en kies dan voor ‘bericht versturen’.
    Twitter: ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht dan in behandeling.

Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
    We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen omdat we je goede service willen bieden.

Groet,
    Leon
    NN Webcare

Peter R.
Via Klachtenkompas had NN gevraagd om via hun eigen site een klachtenbrief in te sturen. Dit heb ik gedaan en daarna antwoord gekregen dat klacht binnen 10 werkdagen afgewikkeld zou worden en ik hierover telefonisch benaderd zou worden. Na 12 werkdagen NN gebeld en gerefereerd aan eigen regels klachtenafhandeling. Na een uur werd ik teruggebeld dat e.e.a. is opgelost en afgewikkeld. Kortom het werk dan misschien wel maar je moet zelf wel veel actie ondernemen om je recht/gelijk te verkrijgen.

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?