Klacht Nationale-Nederlanden: levensverzekering is lijfrenteverzekering geworden

Wilaiwan

In verband met afkoop levensverzekering heb ik de gegevens naar de belasting gestuurd, Deze geeft geen saldoverklaring m.b.t. deze verzekering, omdat, bij een levensverzekering geen aftrek genoten kan worden. Alles ingediend bij Verzekeringsmaatschappij en krijg als respons dat de verzekering per 1-10-1996 over is gegaan naar een lijfrentepolis, terwijl de verzekering, vorig jaar augustus dit niet heeft vermeld. Heb ook nooit een vermelding gekregen dat dit aan de orde was, laat staan, toestemming gegeven of de gelegenheid gehad op te zeggen. Heb een duplicaatpolis aangevragen van de nieuwe polis die per 1-10-1996 zou zijn ingegaan. Nu stuurt men een nieuwe polis die ingegaan is op 1-10-2015 en heb daarop bezwaar gemaakt. In de voorwaarden staat dat deze verzekering niet afgekocht kan worden. Nationale Nederlanden wil de afkoop wel doen maar dan wel met inhouding van loonbelasting(52%) terwijl de belasting hem ziet als levensverzekering.
FPM in 't Groen

Graag een oplossing voor de afkoop zonder inhouding belasting.

Nationale-Nederlanden is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?