Opgelost door Nationale-Nederlanden: Nationale Nederlanden doet m.i. onnodig lang over het uitkeren van een levensverzekering

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 295179
Gebruiker
M.W.I. Lauran
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 1 maart 2018 bereikte een levensverzekering de einddatum. In een brief meldt NN dat ze het opgebouwde bedrag z.s.m. daarna over maken. Bij telefonische navraag blijkt dat 2 à 3 weken te duren. Dat lijkt mij rijkelijk lang om een actie die al in december 2017 in gang is gezet uit te voeren. Daarnaast is het opgespaarde geld op 1 maart eigendom van cliënt en niet meer van NN. Zij trekken m.i. dus onterecht er gedurende die 2 à 3 weken nog rente van.

De oplossing

Met onmiddellijke ingang het opgespaarde bedrag uitkeren en er geen 2 à 3 weken over doen.

2 reacties

  1. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Goedemiddag,
     
    Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.
     
    We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze social media kanalen? We vragen dit, omdat we via deze kanalen je beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.
     
    Dat kan op de volgende manieren.
     
    Facebook:           ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en kies dan voor ‘bericht versturen’.
    Twitter:                ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.
     
    We nemen je klacht dan in behandeling.
     
    Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen, dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
    We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we goede service willen bieden.
     
    Groet,
    Brigitte

    Nationale-Nederlanden | Webcare
  2. Auteur
    M.W.I. Lauran
    Datum

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.W.I. Lauran
Datum
Uiteindelijke oplossing
Uiteindelijk is het geld na 1 week overgemaakt en niet zoals was aangekondigd pas na 2 of 3 weken.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen