Klacht Nationale-Nederlanden: Nationale Nederlanden verstrekt jaaropgave beleggingsrekening niet onvoorwaardelijk.

Marcel1968

Nationale Nederlanden weigert een jaaropgave van een beleggingsrekening te verstrekken, zolang ik enkele vragen die zij uit oogpunt van 'zorgplicht' vinden te moeten stellen, niet heb beantwoord.
Mag een bank of verzekeraar voorwaarden verbinden om een jaaropgave te verstrekken, of moet de jaaropgave onvoorwaardelijk worden verstrekt?

Onvoorwaardelijk verstrekken jaaropgaaf!

Nationale-Nederlanden
    Hallo Marcel1968,

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze Social Media kanalen? We vragen dit, omdat we je via deze kanalen beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook: Ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en dan kies voor ‘bericht versturen’.
    Twitter: Ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht dan in behandeling.

Wil je liever niet via Social Medial je klacht insturen, kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
    We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we je goede service willen bieden.

Groet,

Webcare Nationale-Nederlanden
    Marcel1968
    Als jullie 'graag verder helpen', dan is het klantgericht en klantvriendelijk dat via het communicatiekanaal te doen dat de klant prefereert. Wat jullie nu doen heeft niets met 'Webcare' te maken, maar met het creëren van ontevreden klanten, doordat die het bos ingestuurd worden. Ik stelde een algemene, inhoudelijke vraag (inderdaad ook via direct contact geprobeerd, zonder resultaat, dus mijn directe mails inhoudelijk beantwoorden is ook een mogelijkheid), die publiekelijk beantwoord kan worden en krijg een ongepast en procedureel antwoord.
    Ik heb geen Facebook en Twitter en ben niet van plan een account aan te maken alleen om met jullie in contact te treden. Ik heb mijn mailadres bij het versturen van het oorspronkelijke bericht bovendien meegezonden, jullie hadden er ook voor kunnen kiezen via die weg te reageren.
    Ik hoop dat jullie begrijpen dat jullie aanpak contraproductief en kostbaar is en verwacht dat nu een inhoudelijke reactie volgt.
    Nationale-Nederlanden
    Hoi Marcel1968,

Ik snap dat je het zo ziet, alleen kiezen wij ervoor om geen vragen en klachten te behandelen via klachtenwebsites, zoals klachtenkompas. Het goede nieuws is dat je ook zonder een Social Media account kan je bij ons terecht kan. Je kan je klacht insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm.

Groet,

Webcare Nationale-Nederlanden
    Marcel1968
    Wat vreemd dat Nationale Nederlanden actief is op een (klachten!)forum om vervolgens een klant vragen daar geen gebruik van te maken. Om daarna te melden dat klachten op klachtenwebsites niet in behandeling worden genomen (trouwens, ook niet als je die direct meldt aan NN).
    Een slechtere behandeling van klanten is nauwelijks denkbaar en ook respectloos naar organisaties zoals de Consumentenbond, die consumenten met dit soort fora juist willen helpen.

Marcel1968
Uiteindelijke oplossing Geen! Je wordt enkel doorverwezen naar allerlei andere klantcontactkanalen (bijv. Twitter?!). Als die hadden gefunctioneerd was een bericht op deze site niet nodig geweest.