Opgelost door Nationale-Nederlanden: Niet communiceren en verwerken van opzegging overlijdensrisicoverzekering

gvandepoppe

Het opzeggen van onze polis verloopt zeer moeizaam en we krijgen geen reactie van NN.
6 januari zijn polis 30860190 en 30859736 opgezegd vanwege het eindigen van de hypotheek. Deze laatste had nog een verpanding welke door ING eraf is gehaald.
De automatische bevestiging gaf aan dat er binnen 10 werkdagen contact wordt opgenomen. We zijn nu 50 werkdagen verder en ik wacht nog steeds op een bevestiging.
Telefonisch wordt aangegeven dat het interne proces bij NN niet goed werkt en dat we wekelijks zelf contact op moeten nemen. Er wordt wel bevestigd dat wij alle stukken hebben aangeleverd en dat de aanvraag goed geregistreerd staat.
Het terugboeken van de premie zorgt wel voor een schriftelijke communicatie maar als daarover contact wordt opgenomen wordt er geen oplossing aangedragen.

Gewoon netjes de opzegging bevestigen en te veel betaalde premie terugboeken.
De klant niet opzadelen met interne problemen van NN

Nationale-Nederlanden

Beste heer Van de Poppe,

We hebben uw klacht ontvangen. Uw vraag is duidelijk.

Ik zag zojuist een verslag van het gesprek wat u vandaag heeft gehad met mijn collega. Hierin staat onder andere dat aan u is verteld, dat volgens ons één polisnummer nog niet is ontpand. Ik kan dit zelf niet nagaan helaas, maar ik vraag mijn collega's om dit nog even aan mij te bevestigen en kom er zo snel mogelijk bij u op terug. Indien dit het geval is dan kunnen we dat ene polisnummer nog niet beëindigen. Maar ik zal niet op de zaken vooruitlopen. Ik wacht eerst even de terugkoppeling af en dan laat ik weten wat de vervolgstappen zijn.

Excuses dat het allemaal wat lang duurt en moeizaam verloopt, maar het gaat goed komen.
    U hoort snel van mij.

Groet,
    Leon

NN Webcare

Beste Leon,

Dank voor de reactie.
    Uw collega bevestigde mij dat de ontpanding er wel is en dat de ING dat keurig heeft doorgegeven.
    Probleem was dat de afdeling bij NN die dat moet verwerken daar nog weken over kan doen en dat de klant daar zelf iedere week achteraan moet gaan bellen.
    Heeft u inmiddels terugkoppeling gehad dat alles aanwezig is en de opzegging verwerkt?

Gerben van de Poppe
    Nationale-Nederlanden
    Geachte heer Van de Poppe,

Ik heb u zojuist een privébericht gestuurd via deze website. Dit omdat hier privégegevens in staan.
    Indien u hier vragen over heeft, verneem ik deze graag.

Leon

Webcare Nationale-Nederlanden

gvandepoppe
Eerste polis is geroyeerd. Tweede polis wordt opgepakt met een afkoopvoorstel. De afhandig zoals deze nu via klachtenkompas verloopt is keurig en zoals je van nationale Nederlanden mag verwachten. Top

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?