Opgelost door Nationale-Nederlanden: Niet tijdig uitbetalen van mijn beleggingsverzekering

# 197348
Jaspers

Vanaf 22 september probeer ik Nationale Nederlanden te bewegen tot het uitbetalen van mijn beleggingsverzekering per 19 november 2016. Tot nu zonder enig resultaat. De enige inhoudelijk reactie die ik gekregen heb is: 35 dagen na 18 november hoort u van ons.
Hieronder kort de feiten op een rij:
Begin oktober een verzoek tot uitbetaling van mijn beleggingsverzekering naar NN gestuurd.
Op 20 oktober een brief waarin NN aangeeft binnen 5 weken met een antwoord zal komen.
Vervolgens heb ik mijn bank verzocht contact met NN op te nemen.
Mijn bank informeert me dat ze geen concrete antwoorden krijgen. Verzoeken kunnen pas op of na de datum worden ingediend. Spoedverzoeken zullen niet in behandeling worden genomen.
Op 9 november heb ik telefonisch contact met NN, mevrouw A. L. Zij vertelde me precies hetzelfde. Ze adviseerde me een klacht in te dienen.
Op 9 november heb ik een klacht ingediend.
De beloofde reactie binnen 10 werkdagen is niet gekomen.

Directe uitbetaling van de waarde van deze verzekering

Nationale-Nederlanden
    Hallo Jaspers,

Bedankt voor je bericht via Klachtenkompas. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het feit dat je lang moet wachten op de uitbetaling van je verzekering. Mijn collega's van de afdeling Leven hebben te kampen met hoge werkvoorraden. Daardoor is de doorlooptijd op dit moment langer dan normaal.

Als ik het goed begrijp, ben je het niet eens met deze verwerkingstermijn en wil je dat je verzoek met voorrang wordt opgepakt. Je geeft aan dat je daarom vandaag ook een directieklacht hebt ingediend.

Ik heb bij mijn collega's navraag gedaan over de status en de mogelijkheid om je verzoek te laten versnellen. Zodra ik meer weet, hoor je gelijk van mij, goed?

Groet,

Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden
    Hoi Eva,
    Bedankt voor je snelle reactie en ik hoor graag van je als je meer weet.
    Ik hoop echt dat ik nu contact heb met een medewerker van NN die iets voor mij als klant iets wil en kan doen.
    Ik vraag namelijk om een correcte (normale snelheid) uitbetaling van mijn geld in deze polis.
    Tot nu toe hoor ik alleen dat ik binnen 35 dagen een antwoord zal krijgen (let op: er wordt nog nergens over betalen gesproken).
    Groet, P Jaspers

Nationale-Nederlanden
    Goedemorgen!

De polis is inmiddels uitgekeerd. Kan ik misschien nog iets anders voor je doen?

Groet,

Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden

Hoi Eva,
    Bedankt! Ik zie het geld inderdaad op mijn bankrekening. Zo hoort het.

Hopelijk lukt het jullie om in de toekomst deze snelheid voor alle klanten en zonder klachten/directieklachten/klachtenkompas te bereiken.
    Succes daarmee.
    P Jaspers