Klacht Nationale-Nederlanden: NN communiceert niet of te laat over uitkeren lijfrente

Klachtnummer
# 185598
Gebruiker
Maria
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Begin augustus heb ik NN per telefoon en briefpost gevraagd mijn vrijkomende lijfrente op een rekening te storten bij een andere bank. Ook heb ik kort daarna een klacht ingediend over het rare Keuzeformulier: NN biedt daarop geen mogelijkheid het geld naar een 3e partij over te boeken en wil slechts éigen producten verkopen. Daarna telefonisch meerdere keren contact gezocht. NN laat weten de briefpost niet ontvangen te hebben: 'foutje postkamer wellicht'. En doet moeilijk: er zou een ING-formulier nodig zijn - klopt niet.
Ik heb een klacht ingediend maar na 3 weken niks gehoord, ondanks beloofde termijn v 10 werkdagen. Opnieuw klacht ingediend. 14-9 een mw van klachtafhandeling gesproken. 'We leren van klachten', wordt er gezegd. Praatjes, want ze was niet op de hoogte van mijn 1e klacht dat dit Keuzeformulier dient te veranderen. NN zou nog binnen de termijn van 30 dagen zitten om lijfrente over te boeken. Klopt, maar ik wil schriftelijk excuus.

De oplossing

Schriftelijk excuus voor de trage en zenuwslopende gang van zaken rond a) Keuzeformulier b) foute informatie over vrijkomen lijfrente c) trage afhandeling lijfrente.
Onmiddellijke uitbetaling van lijfrente op het door mij genoemde rekeningnummer + enige compensatie voor de tijd die hierin is gaan zitten.

5 reacties

  1. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste Maria,

    Ik begrijp dat dit proces nogal moeilijk is verlopen. Onze excuses hiervoor. Ik zorg ervoor dat je een schriftelijke reactie ontvangt. Het lijkt me goed dat we bekijken hoe we de genoemde knelpunten structureel kunnen verbeteren. Bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit met ons te delen.

    Groet,
    Kay
    Nationale-Nederlanden
    Webcare
  2. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Ik heb zojuist contact gehad met mijn collega. Zij stuurt je vandaag een e-mail met de stand van zaken. Ook gaf ze aan dat ze al hetgeen besproken is bij afronding van de zaak schriftelijk zal bevestigen.

    Als je in de tussentijd nog vragen heb, hoor ik het graag.

    Groet,
    Kay
    Nationale-Nederlanden
    Webcare
  3. Auteur
    Maria
    Datum
    Dank, ik wacht nu even af. Door een 'fout in het systeem' kan er niet uitbetaald worden. Ik krijg daar enige compensatie voor., zo is beloofd. Maar eerst zien, dan geloven.... Tot die tijd even wachten.
  4. Auteur
    Maria
    Datum
    NN heeft de vrijgekomen lijfrente geboekt naar het door mij opgegeven nummer. Per mail ben ik daarover op de hoogte gehouden. Er is een percentage gegeven voor de wachttijd, en er zijn excuses gemaakt voor zowel het onhandige keuzeformulier, als voor de te laat opgepakte klachten en vragen van mij. Hiermee is de kewestie wat mij betreft opgelost.
  5. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Fijn dat je dit even meldt. Ik ben blij dat het voor jou is opgelost. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

    Groet,
    Kay
    Webcare
    Nationale-Nederlanden

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen