Klacht Nationale-Nederlanden: NN leven honoreert de polisvoorwaarden levensverzekering niet

sad Niet opgelost
SpeedyG

sinds 1999 een lijfrentepolis met winstdelingsclausule ingaande per 2011.
In 2018 krijg ik nieuw polisblad: verzekerd kapitaal zou 0 zijn
vervolgens vergeet men de winstdelingsclausule in opnieuw en hersteld polisblad af te geven.
Juni 2021: zgn zit er 0,0 rente in de polis in 10 jaar: dat kan niet.
Desgevraagd vraag ik om info c.q. berekening van de opgerente winstdeling.
Sinds juni geen berekening mogen ontvangen.
Over 3 jaar expireert de polis, lijkt me dat ik het kapitaal niet ga omzetten in lijfrente bij NN leven als deze afdeling niet bij machte blijkt zonder fouten te werken.

Dit is een Directieklacht,
ik wens nu een duidelijke berekening van de waarde in de polis te ontvangen
De stukken zijn separaat ingestuurd via Klachtenformulier NN

Nationale-Nederlanden
    Goedemiddag,

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze Social Media kanalen? We vragen dit, omdat we je via deze kanalen beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook: Ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en dan kies voor ‘bericht versturen’.
    Twitter: Ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht dan in behandeling.

Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen, kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
    We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we je goede service willen bieden.

Groet,
    Webcare Nationale-Nederlanden
    SpeedyG
    kennelijk is begrijpend lezen een probleem: 1. facebook is niet veilig, Facebook heeft meerdere boetes opgelegd gekregen wegens schending privacy
    ik heb klacht ingediend op de wensite van NN en daarop reageert men niet

3 blijft over de website van consumentenbodn, een vertrouwde instelling.

Voorts verwijs ik u naar de richtlijnen uit 1984 van het Verbond van Verzekeraars, gebundeld in het boekwerkje : 'Zoo zijn onze manieren' (die dubbel o is echt in de titel). Ht verbond was de voorloper van het KIFID.
    Kennelijk heeft u de bijlagen bij de ingediende klacht evenmin ingelezen, en begrijpt u niet wat een Directieklacht in houdt c.q. wenst u deze niet door te sluizen aan de directie NN leven.

Het niet afhandelen van een klacht schaadt het aanzien van het vertrouwen in een verzekeringsmaatschappij dat een verzekeringnemer c/q/ verzekerde mag hebben.

NN heeft mijn gegevens dus ik mag thans een correcte afwikkeling van mijn gerechtvaardigde vraag tegemoet zien, het zij per gewone post hetzij per email
    U schrijft dat u geen klachten op deze website afhandelt, handel ze dan gewoon af met de verstrekte prive gegevens die u heeft, maar dat is al sedert juni 2021 niet gebeurd.

SpeedyG
telefonisch werd ik benaderd door afd klachten NN leven. Mbt de gevraagde berekening: daar gaat nog enige tijd over heen voordat ik die tegemoet mag zien. De telefonische uitleg wa nl. complex en onduidelijk voor mij (de polis dateert van 1991 en er zou geen winst zijn ter verhoging van het vaststaand bedrag) Bovendien ongelovelijk dat ik dus de duurdere premie indertijd had kunnen besparen als ik had geweten dat de clausule zo listig in elkaar steekt dat een verhoogde uitkering er kennelijk niet in zit

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?