Opgelost door Nationale-Nederlanden: Nog steeds geen uitbetaling van polis!!

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 177107
Gebruiker
Frans
Datum
7 reacties

Details

De klacht

In 2014 de eerste nare ervaring met NN over het uitbetalen van een overlijdensrisicopolis. Na vele telefoontjes en weken later uiteindelijk uitbetaald.
Nu hetzelfde met de afkoop van een beursplanpolis (keuzeperiode) van dochter. Half mei 2016 via NN site opgezocht hoe af te kopen, alles volgens hun regels ingestuurd, na enige weken nog steeds geen enkele reactie. Gebeld, blijkt dat mijn brief er al meer dan 10 dagen over heeft gedaan om op de juiste afdeling te komen. Binnen 10 werkdagen zou ik een waardebepaling ontvangen, heeft uiteraard weer langer geduurd. Na ontvangst de dag erna retour gestuurd, weken stil, maar weer gebeld. Toevallig kort na telefoontje een brief met excuses dat ze niet aan mijn verzoek konden voldoen! Ik zou voor 14 juli een reactie krijgen. U raad, geen reactie, dus weer gebeld. Gelijk klacht ingediend, en ja hoor, binnen 10 werkdagen worden we hierover teruggebeld, en de uitbetaling zou voor 11 augustus gedaan worden. SCHANDE! NN REGEL JE ZAKEN!

De oplossing

PER DIRECT UITBETALEN VAN DEZE POLIS MET RENTE! Ik heb aan alle door u gestelde voorwaarden voldaan, en het betreft MIJN geld!! Uw problemen met doorvoertijd zoals op uw site staan vermeld zijn NIET mijn problemen! Zal ik eens een paar maanden de hypotheek niet overmaken naar NN, want ook ik heb het druk. Overigens wordt er serieus overwogen om alle resterende producten, waaronder dus ook hypotheek, bij u weg te halen. Zo gaat u niet met klanten om, deze klanten zorgen wel dat u een goed belegde boterham verdiend!!!!

7 reacties

  1. Auteur
    Frans
    Datum
    Update: Vandaag de tweede brief ontvangen dat NN niet in staat is om te reageren op mijn verzoek. U krijgt onze reactie voor 11 augustus! Uiteraard worden er excuses aangeboden, maar daar koop ik helemaal niets voor. Let wel: eerste correspondentie dateert van half mei! Ongehoord en onacceptabel. NN beschikt over mijn geld, en ik wil het per direct hebben! Polis is bestemd voor schoolgeld vervolgopleiding, Als ik er niet over kan beschikken zorgt NN dat ik in de problemen kom.
  2. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Hoi Frans,

    Ik kan mij voorstellen dat het uitermate vervelend is als wij je zo lang laten wachten. Ik kijk graag voor jou na of ik hierin verandering kan brengen.

    Ik heb jouw klacht hierbij in behandeling genomen en ik informeer je zo snel mogelijk over de verdere afhandeling. Ik verwacht morgen een reactie te hebben.

    Groet,
    Nathan
  3. Auteur
    Frans
    Datum
    Beste Nathan,
    Ik ben reuze benieuwd naar de reactie van morgen. Laat ik vooropstellen dat het niet persoonlijk is, maar ik maak mij nogal boos om het feit dat eerdere pogingen van mijn kant vruchteloos zijn, en dat ik het idee heb aan het lijntje te worden gehouden. Nadat ik een klacht op klachtenkompas heb neergezet, kan er wel direct actie ondernomen worden. Het geeft te denken....
    Ik houd je aan je afspraak, morgen wil ik dus graag meer horen.
  4. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Hoi Frans,

    Sneller dan verwacht kan ik je als volgt informeren over je afkoopverzoek en je klacht hierover.

    Afgelopen zaterdag, 16 juli, was je afkoop volledig afgerond. De bevestigingsbrief van afgelopen zaterdag is onderweg. Op zaterdag is het niet mogelijk de uitkering ook daadwerkelijk te storten, dus de uitkering is vandaag aan jou overgemaakt. Deze ontvang je binnen enkele dagen op je rekening.

    Mijn excuses dat je langer dan verwacht hebt moeten wachten op de uitkering en dat het je zoveel moeite heeft gekost om dit af te ronden. Dit is niet waar wij naar streven. Hopelijk heb ik jouw klacht hiermee wel naar tevredenheid opgelost.

    Groet,
    Nathan
  5. Auteur
    Frans
    Datum
    Nathan,
    Wonderbaarlijk! Afgelopen zaterdag kreeg ik een tweede brief (gedateerd 12 juli!) waarin stond dat NN niet in staat was aan mijn verzoek te voldoen. Ik zou voor 11 augustus een reactie ontvangen. Nu zeg jij dat het geld binnen enkele dagen op mijn rekening zal staan. De klacht heb ik nog niet afgehandeld, eerst zien dan geloven! Zodra het geld binnen is zal ik de klacht beoordelen.
  6. Auteur
    Frans
    Datum
    Nathan, Het geld is binnen. Het is vreemd dat er eerst een klacht moet worden ingediend voordat er actie kan worden genomen door NN. Binnen redelijke termijn afhandelen van dit soort zaken kan dus blijkbaar wel, waarom kost het ons consument dat toch zoveel moeite om ons eigen geld te krijgen? De werkelijke reden zullen we wel nooit weten. Ik zal de klacht hier afhandelen.
    Bedankt!
  7. Auteur
    Frans
    Datum
    Blijkbaar hebben we tegenwoordig websites zoals klachtenkompas hard nodig om bedrijven te overreden om hun zaken te regelen. Na eerst zelf ruim 2 maanden bezig te zijn geweest om de afkoop te realiseren, kan het nu binnen een paar dagen. Jammer dat het zo moet. Tip voor NN: Je klanten zijn je inkomsten, zorg dat je de klant weer als koning behandeld. Los je interne problemen eens op, hier wordt al jaren over gesproken ( 2 jaar geleden zelfde klacht over uitbetaling overlijdensrisico verz.)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Frans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen