Klacht Nationale-Nederlanden: Ongenuanceerd acceptatie beleid.

sad Niet opgelost
H.L. Kiewiet

Onlangs wilde ik een inboedelverzekering afsluiten bij Nationale Nederlanden. Via de site kreeg ik een melding dat mij geen aanbieding kon worden gedaan. Dan maar bellen. Een heer voerde alle gegevens in en ook hij kon voor mij geen inboedel verzekering afsluiten. Hij adviseerde mij een klacht mail te sturen. Na 3 dagen werd ik gebeld door de heer Damen. Men kon mij niet accepteren omdat ik een te groot risico vormde om dat ik teveel schade had gehad. 42 jaar heb ik nooit schade gehad. in juni 2017 is er ingebroken schade inboedel +/- € 2500,00 Schade opstal +/- € 575,00 In januari 2018 zijn onze koffers niet mee gekomen op onze vakantie. deze werden 2 dagen later alsnog bezorgd. Gedeclareerde extra kosten +/- € 50,00 en van de partner +/- € 30,00. Dat zijn voor Nationale Nederlanden 4 schades en dan vorm je een te hoog risico. Ondanks dat 3 schades niets met de inboedel te maken hadden. Er wordt niet gekeken naar wat voor schades. En 42 jaar schade vrij doet er niet toe. Of zoals meneer Damen zei " regels zijn regels" en we zijn niet verplicht u te accepteren. Gezien de bedragen waar het hier om gaat, de oorzaak van de schade en het feit dat je bij toeval na 42 jaar een keer een pech jaar hebt vind ik dit een onacceptabel wijze van handelen. Nationale Nederlanden wil schijnbaar risicoloos gewoon lekker de premie incasseren.

Normale acceptatie

Nationale-Nederlanden
    Hallo H.L. Kiewiet,

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze Social Media kanalen? We vragen dit omdat we je via deze kanalen beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook:           ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en kies dan voor ‘bericht versturen’.
    Twitter:                ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht dan in behandeling.

Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
    We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen omdat we je goede service willen bieden.

Groet,
    NN Webcare

H.L. Kiewiet
Uiteindelijke oplossing Tot op heden alleen een verzoek om de klacht nogmaals in de dienen via het klachten formulier van NN. Dat heb ik gedaan. Afwachten maar.