Klacht Nationale-Nederlanden: Onterechte Bkr registratie

Klachtnummer
# 269909
Gebruiker
Jw
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Door 2 woningen te hebben gehad,heb ik vrijwillig de woning van NNL verkocht. Gelijk bij NNL aangegeven en dat het moeilijk werd om de hypotheek te betalen vanwege werkloosheid. NNL was op dat moment heel coulant en zou geen BKR melding maken,mits het gehele bedrag bij verkoop zou worden ingelost.
Dit is gedaan, maart 2016...Maar tot op heden is er a. Geen einddatum ingevoerd door NNL alleen een h-codering terwijl alles maart 2016 was afbetaald
b. de gedane BKR codering,dan ook nog eens onterecht de zwaarste want er waren wel degelijk afspraken gemaakt kan niet worden weggehaald .....

Maar ja nu zijn we bijna anderhalf jaar verder en staat er wel degelijk een melding en komt de NNL zijn afspraken niet waar wordt van kastje naar de muur gestuurd met helemaal nihil hulp van NNL....

En moet ik weer wachten op antwoord want ja een gemaakte bkr registratie kan niet worden weggehaald.....Terwijl mij gezegd is dat wanneer de hypotheek volledig was afbetaald ik dan met een schone lei kon beginnen.....

De oplossing

BKR codering verwijderen zoals mij beloofd was eind 2015, dat die niet eens geplaatst zou worden.......
Want nu kan ik mijn huidige hypotheekrente niet aanpassen door de codering.....
En anders het verschil kwa rente wat ik nu maandelijks teveel moet betalen omdat ik niet kan oversluiten uitbetalen aan mij

3 reacties

  1. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Hallo Jw,

    We hebben jouw klacht in goede orde ontvangen. Ik leg je klacht voor bij mijn collega's van de afdeling Hypotheken. Zodra ik een antwoord heb ontvangen van hen, hoor je weer van mij.

    Groet,

    Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden
  2. Auteur
    Jw
    Datum
    Eva,

    Ik ben benieuwd hoelang het dit maal duurt voordat er correct wordt gereageerd.
  3. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste Jw,

    Ik heb je een bericht gestuurd via de privéomgeving uit respect voor je privacy. Ik hoop dat ik je naar tevredenheid heb kunnen informeren.

    Groet,

    Eva,
    Webcare Nationale

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen