Klacht Nationale-Nederlanden: Per omgaande oplossing voor slepende discussie over PensioenSparen.

Klachtnummer
# 269639
Gebruiker
Micha1701
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb na telefonisch overleg met een medewerker een AanvullendPensioensparen polis afgesloten. Helaas bleek de bevestiging op geen enkele wijze te kloppen. Ik heb verzocht om aanpassing van de gegevens zodat ik de polis kon activieren. Sindsdien in een schimmige discussie verzeilde geraakte met elke keer andere medewerkers die dingen beweren die niet kloppen. NN weigert om de gegevens aan te passen en tot mijn verbijstering ook om de 25 euro terug te storten. Er is zelfs gesuggereerd dat ik maar een nieuwe polis moest afsluiten met opnieuw 25 euro. Op een officiele klacht bij NN is niet gereageerd. Eind van het liedje is dat ik 25 euro kwijt ben zonder pensioenpolis.

De oplossing

Per direct aanpassing van de gegevens. Als NN dat weigert dan per omgaande mijn inleg terug. Ik wil een fatsoenlijk excuus voor de amateuristische wijze en onbehoorlijke manier van communiceren.
Uiteraard gaan al mijn andere verzekeringen eind van dit jaar naar een andere verzekeraar.

2 reacties

  1. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste Micha1701,

    We hebben je klacht via Klachtenkompas in goede orde ontvangen. Je ontvangt zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie op je klacht.

    Groet,

    Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden
  2. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste Micha1701,

    Ik kan je inmiddels meer duidelijkheid geven naar aanleiding van je klacht. Na een gesprek met onze klantenservice heb je ervoor gekozen om het product Aanvullend PensioenSparen (APS) online aan te vragen. Dit houdt in dat je zelf zorg draagt voor de algehele afhandeling en zelf verantwoordelijk bent voor de keuzes die je hierin maakt. We hebben niet kunnen achterhalen dat de bevestiging van je aanvraag afwijkt van hetgeen je zelf hebt ingevoerd tijdens de aanvraag.

    Voor de wijziging van je initialen hadden wij in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens een kopie nodig van jouw ID. Dit hebben we verschillende keren bij je aangegeven. Hier heb je geen gehoor aan gegeven.

    Op de officiële klacht die jij hebt ingediend op 26 juni 2017 hebben wij op 29 juni 2017 geantwoord. Wij hebben je in ons antwoord uitleg gegeven over onze handelswijze en onder andere excuses aangeboden voor het feit dat wij niet tijdig op je e-mails hebben gereageerd. Nationale-Nederlanden Bank hecht veel waarde aan een goede dienstverlening. Het spijt me dan ook dat je niet de dienstverlening hebt ervaren die je van ons mag verwachten.

    Op jouw verzoek hebben wij de rekening uiteindelijk beëindigd. Ondanks dat je geen recht hebt op restitutie van de kosten, hebben wij vandaag vanuit coulanceoverwegingen een verzoek gedaan tot restitutie.

    Ik vind het erg jammer dat de aanvraag van je APS rekening zo vervelend is verlopen. Ik hoop dat wij je klacht hiermee naar tevredenheid hebben afgehandeld. Als je nog vragen en/of opmerkingen hebt, hoor ik het natuurlijk graag.

    Groet,

    Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen