Klacht Nationale-Nederlanden: Premievrij maken overlijdensrisico verzekering gekoppeld aan hypotheek

Klachtnummer
# 262033
Gebruiker
J. Kok
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Eind oktober 2016 verzoek gedaan, toestemming van de bank verkregen. Doorgegeven aan NN. Sindsdien 5 x een bericht gekregen, wanneer zij zullen reageren. Helaas in elke nieuwe brief staat dat zij niet in staat waren om op tijd te reageren. Uiteindelijk beëindigd op 3 januari 2017, maar wel weer afgeschreven. Waarna wij het bedrag gestorneerd hebben en de automatische afschrijving beëindigd. Sinds die tijd krijgen we minimaal elke maand een bericht dat de premie niet kan worden afgeschreven. Klachten over de afhandeling, zowel telefonisch als via hun site en retour afzender van deze brieven, hebben geen resultaat opgeleverd.

De oplossing

Een excuus en eindelijk verlost worden van deze nutteloze briefwisseling.

2 reacties

  1. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste J. Kok,

    Bedankt voor je bericht via deze website. Ik heb mijn collega's van de afdeling Leven gevraagd om meer duidelijkheid over de situatie. Zodra ik meer weet, kom ik gelijk weer in de lucht bij je.

    Groet,

    Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden
  2. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste J. Kok,

    Er zijn inderdaad onterechte aanmaningen gedaan betreffende jouw verzekering. Je polis is in maart met terugwerkende kracht premievrij gemaakt per 3 januari 2017. Omdat op dat moment het incasseren van de premie en het premievrijmaken van de polis elkaar gekruist hebben, stond er nog een maandpremie open.

    Deze maandpremie boeken wij nu intern terug zodat jij geen aanmaningen meer ontvangt. Ik bied je graag mijn excuses aan voor het ongemak. Heb je verder nog vragen?

    Groet,

    Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen