Klacht Nationale-Nederlanden: Schikkingsvoorstel betaling schadeloosstelling van 8%

# 181952
gedupeerde

Wil beleggingsverzekering afkopen, omdat Nationale Nederlanden niet in staat is het minimale bedrag van 77000 euro uit te keren in 2027 ten einde de hypotheek te kunnen aflossen. In 2015 besloten zelf voor oplossing te kiezen voor aflossing 77.000. NN gevraagd de overeenkomst te beëindigen met schikking of schadeloos stelling. Ze willen schikken door 8% (= 5.500) van de kosten te betalen van de kosten die NN veroorzaakt heeft door in gebreke te blijven. Daarmee lijkt NN op een criminele organisatie die eerst cliënt in crisis stort en daarna nog cliënt voor (92%) besteelt. Mag een grote maatschappij als NN zich boven de wet verheven door een maatschappelijk onverantwoord laag % te vergoeden van de schade die door NN is veroorzaakt. (lees causaal verband) Wat is een gangbare procentuele verdeling bij een schikkingsvoorstel?

Beter schikkingsvoorstel, Meestal is een schikking een overeenkomst waarbij beide partijen bij de wijn doen, daarbij is een percentage van 8% en 92% bizar.
De totaal gemaakte causale kosten in 2015 voor boete vervroegd aflossen hypotheek, notariskosten, bemiddeling en taxatie kosten na aftrek fiscus € 8650,32 Wij willen dit bedrag vergoed zien. De toekomstige extra kosten van (77.000 - waarde polis 20.000=) 57000 zijn we bereid voor onze rekening te nemen bij schikking. bij rechtszaak niet. Wij vragen een bijdrage van de werkelijke kosten 8650.32. Daarbij ontlasten wij NN met 77000-8650.32= 68.349,68 uit te keren in 2027.

Goedemorgen Corné,

Het is me duidelijk dat je niet tevreden bent met het geboden schikkingsvoorstel. Onze excuses dat je het idee hebt dat wij een te lage vergoeding bieden.

Op dit moment kan ik niet inhoudelijk op deze klacht ingaan. Ik vraag mijn collega's van de afdeling Leven om nogmaals naar jouw zaak te kijken. Zodra ik wat meer duidelijkheid heb kom ik weer bij je in de lucht.

Ik laat in ieder geval uiterlijk volgende week van me horen. Oké?

Hartelijke groet,

Brigitte
    Nationale-Nederlanden / Webcare
    Corné,

Inmiddels weet ik dat jouw klacht in behandeling is bij onze medewerker Jan-Pieter. Afgelopen vrijdag 19 augustus hebben jullie elkaar uitgebreid gesproken. Er is gesproken over een oplossing voor jouw klacht en er zijn afspraken gemaakt over het verdere verloop.

Als jij het met de geboden oplossing en afspraken niet eens bent, kun je natuurlijk contact opnemen met Jan-Pieter. Hij staat je graag te woord. Je hebt zijn contactgegevens. Oké?

Groet,
    Brigitte / Webcare
    gedupeerde
    Ik heb een aangetekende brief verzonden met verzoek uitstel reactie voor 2 maanden. Ondertussen heb ik diverse organisaties aangeschreven met verzoek tot advisering in deze zaak. Op basis van die adviezen ben ik beter in staat een besluit te nemen .
    Nationale-Nederlanden
    Oké. Bedankt voor de reactie, Corné.

Groet,
    Brigitte