Opgelost door Nationale-Nederlanden: Trage afhandeling overlijdenspolis.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 183075
Gebruiker
Henk
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Na overlijden van moeder trof ik 2 oude polissen aan, die mogelijk nog een geringe waarde hadden. Polissen bleken in beheer bij RVS (NN). 1 x gebeld en bleek dat NN niets kon vinden. 2 x een email waarop een automatisch antwoord kwam dat ik binnen 10 werkdagen antwoord zou krijgen . Nimmer antwoord gekregen. Per email kopieën van de polis opgestuurd. Wederom weer gebeld en nu blijkt dat alles uit een archief gehaald moet worden en dat het nog wel enkele weken kon duren. Zeer slechte communicatie vanuit NN. Zeer slechte administratie omdat erniets gevonden kan worden. Als je afhankelijk bent van een uit te betalen polis dan kan je beter niet bij/via NN verzekerd zijn. Gelukkig ben ik dat niet en zat dat ook nooit worden.

De oplossing

Uitsluitsel op de gestelde vragen

6 reacties

  1. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste,

    Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder. Bij het uitkeren van een polis mag je verwachten dat dit probleemloos en zonder al te veel moeite gaat. Mijn excuses dat de communicatie tot op heden niet naar tevredenheid verloopt.

    Ik kijk graag of ik het proces voor je kan verbeteren en/of versnellen. Wil je mij hiervoor de polisnummers sturen via een reactie op dit bericht?

    Groet,
    Nathan - Webcare Nationale-Nederlanden
  2. Auteur
    Henk
    Datum
    L.s., Het gaat om 2 polissen van NV Verzekeringsbank "Victoria" . RVS/NN heeft de polissen overgenomen. De nrs. zijn resp. 1199572 en 1468108. Op 12 juli heb ik kopieën per email naar jullie verzonden. Binnen 10 werkdagen zou ik antwoord krijgen. Daarna niets gehoord en zelf maar gebeld. Ook uw collega kon niets vinden. De polissen schijnen ergens ver weg gestopt te zijn. Het gaat weliswaar om een gering bedrag maar de afhandeling daarvan verdient niet de schoonheidsprijs.
    Afz. Henk
  3. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste Henk,

    Dank voor de aanvullende gegevens. Ik ga er direct mee aan de slag. Je krijgt uiterlijk aanstaande woensdag een update van mij.

    Groet,
    Nathan - Webcare Nationale-Nederlanden
  4. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste Henk,

    Mijn collega die jouw klacht in behandeling heeft genomen, wil graag de achternaam en de geboortedatum van wijlen je moeder weten. Wil je deze sturen via webcare@nn.nl? Alvast bedankt.

    Groet,
    Nathan - Webcare Nationale-Nederlanden
  5. Auteur
    Nationale-Nederlanden
    Datum
    Beste Henk,

    Mijn collega heeft uitgezocht hoe het zit met de polissen die je hebt gevonden en ingestuurd. De verzekeringen zijn in 1956 geroyeerd en weggevoerd uit onze administratie. Er staat geen waarde beschikbaar. Uitbetalen van de polissen is dus niet meer van toepassing helaas.

    Nogmaals mijn excuses dat je lang op een antwoord hebt gewacht. Ik hoop dat je vragen hiermee volledig zijn beantwoord.

    Groet,
    Nathan - Webcare Nationale-Nederlanden
  6. Auteur
    Henk
    Datum
    De klacht is snel en netjes afgehandeld. Het is een duidelijk antwoord.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Henk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen