Opgelost door Nationale-Nederlanden: Uitbetaling van pensioen 3 maanden opschorten als gevolg van overlijden is onacceptabel.

content Opgelost
EMB

Betaling van het pensioen vindt per kwartaal plaats. Deze wordt intern op de 20e van de maand klaargezet en staat rond de 25e op de rekening. Ik heb op 20 september het overlijden van mijn vader doorgegeven en kreeg van de betreffende dame te horen dat dit "precies op tijd was om de uitbetaling nog tegen te houden". Het overlijden wordt administratief verwerkt er zal een herberekening gemaakt worden. Na diverse malen te hebben gebeld, is mij vandaag meegedeeld dat de betaling van het herberekende bedragen over de periode 1 juni - 18 september mee zal gaan in de volgende betaalronde : december. Dit houdt in dat er gedurende 6 maanden geen betaling vanuit Nationale Nederlanden plaatsvindt, de laatste in aan het einde van Q2 geweest, eind juni. De brief met bevestiging hiervan is exact vandaag verstuurd tav mijn moeder. Allereerst is het verre van flexibel en klantgericht om 12 werkdagen nodig te hebben om een overlijden administratief te verwerken, een herberekening te maken en dit te verwerken in een brief. Maar bovenal is het onacceptabel om de betaling van een inkomen gedurende 3 maanden op te schorten.

Spoedbetaling van het herberekende bedrag gepaard met een excuus per brief aan mijn moeder.

Nationale-Nederlanden
    Beste,

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze social media kanalen? We vragen dit, omdat we via deze kanalen je beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook:           ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en dan kies voor ‘bericht versturen’.
    Twitter:                ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht in behandeling.

Wil je liever niet via Social Medial je klacht insturen, dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
    We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we goede service willen bieden.

Groet,
    Roy
    Hallo Roy,

Bedankt voor je snelle reactie, wat mij enigszins verwondert aangezien ik nog geen reactie heb ontvangen op de mail rechtstreeks naar het emailadres van Nationale nederlanden dat bedoeld is voor het insturen van klachten : klachten.pensioen@nn.nl
    Het advies om daar mijn klacht naartoe te sturen, kreeg ik van een medewerker van NN. Als je in die inbox kijkt op 9 oktober rond 16.10 uur zul je mijn mail vinden met alle informatie die je nodig hebt incl. mijn contactgegevens.
    Ik ben inderdaad genoodzaakt dit kanaal in te schakelen omdat deze kwestie heel snel en goed opgelost moet worden. Ervaring leert helaas dat dit medium in ieder geval een snelle reactie teweeg brengt. Ik ga mijn klacht zeker niet via social media melden, het is namelijk geen sociale kwestie maar een zakelijke.

Nogmaals in afwachting op een snelle en correcte afhandeling.

Betaling is gedaan.

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?