Opgelost door Nationale-Nederlanden: Uitkering levensverzekering
Details
De klacht
Beste,Ik heb een polis van NN onder nummer *, deze is ooit afgesloten/verkocht, als een levensverzekering. Nu is mijn man overleden op 29 oktober 2020, blijkt het een kapitaalverzekering te zijn. Is het niet apart dat een levensverzekering, eigenlijk een kapitaalverzekering is?
Ik heb op 13 november contact opgenomen met NN, waarin mij dit verteld werd. Als je de kleine lettertjes doorleest inderdaad, maar dat je het beestje een hele andere naam geeft/verwachting creëert, dan de werkelijkheid is.
De 13 november alle papieren opgestuurd na een gesprek met NN, en men zou binnen 2 weken een reactie geven..
30 november weer gebeld met NN, maar het zou 2 weken duren voordat het opgebouwde kapitaalbedrag berekend zou zijn. Mijn financieel adviseur had dit binnen 5 minuten berekend, aangezien het alleen de ingelegde premies zouden zijn...en de winstuitkering bij inleven.
15 december weer gebeld, het lag nog steeds bij de afdeling berekeningen, maar het zou echt binnen 2 weken gebeuren…
5 januari weer gebeld, echter weer 2 weken…, tevens een verzoek gedaan m.b.t. de teveel betaalde rente voor de maanden november en december, hiervoor zou men een link sturen, echter nooit ontvangen.
13 januari weer gebeld, met het dreigement als we niet wat binnen 24 uur zouden horen, dat wij hiermee naar de pers zouden gaan.
15 januari hebben we het geld van de polis ontvangen, en het teveel van de betaalde premies voor november, december en januari. Wij hebben tevens gevraagd, wat gebeurd er met de teveel betaalde rente voor de maanden november, december en januari, aangezien we de volledige hypotheek wilden aflossen.
19 januari werden we naar de ING verwezen voor de teveel betaalde hypotheekrente, echter de ING vertelde ons, dit ligt bij NN, wij kunnen alleen kijken wanneer het geld is binnengekomen. U moet bij NN zijn.
22 januari een email van NN met een link waar we alle documenten moesten uploaden.
13 februari nog steeds geen bericht en radiostilte (opnieuw) van NN, geen nieuws over de teveel betaalde rente voor november, december en januari van 203,29 euro….
Kunt u ons hiermee helpen?
Bianca/Edwin
De oplossing
Een schikking doet voor de teveel betaalde hypotheekrenteUiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.