Opgelost door Nationale-Nederlanden: Uitkering levensverzekering

content Opgelost
# 519842
E. Buijs

Beste,

Ik heb een polis van NN onder nummer *, deze is ooit afgesloten/verkocht, als een levensverzekering. Nu is mijn man overleden op 29 oktober 2020, blijkt het een kapitaalverzekering te zijn. Is het niet apart dat een levensverzekering, eigenlijk een kapitaalverzekering is?

Ik heb op 13 november contact opgenomen met NN, waarin mij dit verteld werd. Als je de kleine lettertjes doorleest inderdaad, maar dat je het beestje een hele andere naam geeft/verwachting creëert, dan de werkelijkheid is.

De 13 november alle papieren opgestuurd na een gesprek met NN, en men zou binnen 2 weken een reactie geven..

30 november weer gebeld met NN, maar het zou 2 weken duren voordat het opgebouwde kapitaalbedrag berekend zou zijn. Mijn financieel adviseur had dit binnen 5 minuten berekend, aangezien het alleen de ingelegde premies zouden zijn...en de winstuitkering bij inleven.

15 december weer gebeld, het lag nog steeds bij de afdeling berekeningen, maar het zou echt binnen 2 weken gebeuren…

5 januari weer gebeld, echter weer 2 weken…, tevens een verzoek gedaan m.b.t. de teveel betaalde rente voor de maanden november en december, hiervoor zou men een link sturen, echter nooit ontvangen.

13 januari weer gebeld, met het dreigement als we niet wat binnen 24 uur zouden horen, dat wij hiermee naar de pers zouden gaan.

15 januari hebben we het geld van de polis ontvangen, en het teveel van de betaalde premies voor november, december en januari. Wij hebben tevens gevraagd, wat gebeurd er met de teveel betaalde rente voor de maanden november, december en januari, aangezien we de volledige hypotheek wilden aflossen.

19 januari werden we naar de ING verwezen voor de teveel betaalde hypotheekrente, echter de ING vertelde ons, dit ligt bij NN, wij kunnen alleen kijken wanneer het geld is binnengekomen. U moet bij NN zijn.

22 januari een email van NN met een link waar we alle documenten moesten uploaden.

13 februari nog steeds geen bericht en radiostilte (opnieuw) van NN, geen nieuws over de teveel betaalde rente voor november, december en januari van 203,29 euro….

Kunt u ons hiermee helpen?
Bianca/Edwin

Een schikking doet voor de teveel betaalde hypotheekrente

Nationale-Nederlanden
    Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze Social Media kanalen? We vragen dit omdat we je via deze kanalen beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook: ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en kies dan voor ‘bericht versturen’.

Twitter: ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht dan in behandeling.

Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm

We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen omdat we je goede service willen bieden.

Groet,
    Nationale-Nederlanden Webcare

E. Buijs
Het is eindelijk opgelost, maar communicatie bij NN blijft een probleem, ze verwijzen je naar sociale media, als je die niet hebt, moet je op een portaal (opnieuw) de klacht uploaden....Ze bellen niet..

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?