Klacht Nationale-Nederlanden: veel te lange termijn voor uitbetaling na overlijden

Jack de Voogt

Ik als uitvaartondernemer heb namens twee families een aantal uitvaartpolissen toegezonden naar NN.
In de reactie kreeg ik terug dat de te verwachten tijd tot 25 werkdagen in beslag zal nemen, welke naar mijn mening al bijzonder lang is(zie Axent en/of Proteq o.a., max. 14 dagen) Na telefonisch contact, aangezien ieder toch alles wilt afwikkelen, zowel uitvaartonderneming als de familie zelf, blijkt nu de tijd met 5 dagen te zijn toegenomen, dus het zijn al 30 werkdagen inmiddels.
Voorbeeld, instuurdatum polissen, 19 juli 2016 / verwachte uitbetaling op 31 augustus.
Ander voorbeeld, instuurdatum polissen, 2 augustus 2016 / verwachte uitbetaling op 17 september!!

Graag zouden wij willen dat Nationale Nederlanden dit probleem serieus wilt nemen. Men zou zich eens moeten kunnen instellen als familie zelf. In deze moeilijke periode mag het toch niet zo zijn dat dit zolang moet duren. Het kan ook echt anders....

Nationale-Nederlanden
    Beste uitvaartondernemer,

Het is bij ons bekend dat op dit moment de verwerkingstijd langer is dan gebruikelijk. Wij vinden dit ook ongewenst en realiseren ons dat dit voor ontevredenheid zorgt.
    Daarom zijn wij op verschillende manieren de capaciteit aan het opschalen, met als doel de verwerkingstijd zo snel mogelijk richting de tien werkdagen te krijgen. Op dit moment heeft u, en de nabestaanden, daar natuurlijk niets aan. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.

Voor spoedeisende zaken kijk ik graag of ik het proces kan versnellen. Geef in dat geval in een reactie aan of daar behoefte aan is. Dan zorg ik ervoor dat er telefonisch contact met u wordt opgenomen.

Nathan