Opgelost door Nationale-Nederlanden: Vergoeding ex Beleggingsverzekering

Redmountain

NN wil een nabetaling verrichten voor een oude beleggingspolis die reeds uitgekeerd is. NN zegt dat er geen recent rekeningnummer bekend is waarop het bedrag gestort kan worden. krijg een formulier toegezonden en ik moet een kopie maken van een geldig legitimatiebewijs. In het eerste geval ben ik al jaren klant van NN en er lopen nog steeds verzekeringen waarvoor automatisch incasso op geschied. Kolder dus dat NN geen recent rekeningnummer van mij heeft. Ten tweede zend ik geen kopie van mijn legitimatiebewijs ter voorkoming van identiteit fraude. Gebeld met NN, nee hoor u moet dit formulier echt invullen en retourneren met kopie legitimatie.
NN, tik gewoon mijn naam en adres in jullie systeem dan vind je gewoon mijn persoonlijke gegevens en bankrekeningnummer.

Zoek gewoon in je systeem naar polis (RVS) 78300982 en maak dan het bedrag over op deze rekening. Ik wenst niet aan uw bureaucratische manier van werken mee te doen en ik zend geen kopie van een legitimatie. Hier wordt door alle instanties voor gewaarschuwd.

Nationale-Nederlanden
    Beste Redmountain,

Bedankt voor je bericht van van 19 oktober 2015. Wij hebben je klacht beoordeeld. Ik kan je als volgt meedelen.

Regulier hebben we voor elke uitbetaling een kopie ID nodig, dus ook voor de betaling aan jou. Echter vanwege de geringe grootte van het bedrag willen wij wel een uitzondering maken. Wij zorgen voor uitbetaling van het bedrag binnen 2 weken naar het bij ons bekende rekeningnummer.

Heb ik je met dit bericht voldoende duidelijkheid kunnen geven? Als je nog vragen hebt, verneem ik het natuurlijk graag.

Groet,

Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden.

Redmountain
    Goed dat het op deze wijze is opgelost, vindt wel dat het los moet staan van de hoogte van het bedrag.

Redmountain

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?