Klacht Nationale-Nederlanden: Vijf maanden na het aflopen van mijn stamrecht verzekering is de polis nog steeds niet uitgekeerd.

Amber

Het blijkt wel heel moeilijk te zijn om het geld van mijn stamrecht verzekering uitgekeerd te krijgen. Op 1 januari 2021 liep deze verzekering af. Begin maart krijg ik een herinnering van NN dat deze polis inmiddels is vrij gekomen voor uitkering en of ik even wilde aangeven wat ik er mee wilde doen. Ik had blijkbaar een email van september 2020 gemist en een herinnering sturen voor de expiratie datum zit er niet in.
Helaas stond in de email ook niet hoe ik dit het beste kon regelen.
Na een telefoontje bleek dat ik moest inloggen op de NN website en het daar kon aangeven. Inloggen op de NN website. Maar ik heb helemaal niets lopen bij NN. Dit blijkt een oude verzekering te zijn die is overgegaan naar delta Loyd en vervolgens naar NN. Inlog naam en wachtwoord??
Na wat speur werk was ik iets verder en kon ik zowaar inloggen.
Maar na de expiratie datum kan je dit niet meer regelen via de website.
Dan moet je papieren invullen, in scannen en opsturen.
Ik had besloten om deze polis te laten storten in een bestaande pensioen rekening van deGiro. Mooi een aanvulling voor mijn enorme pensioen gat. Alles akkoord. Uiteraard moest het een en ander nog even verwerkt worden maar bijna zes weken later werd het geld gestort op de rekening van deGiro.
En vervolgens weer terug gestort op de rekening van NN.
Blijkt dat deGiro wel op de hoogte is dat je een stamrecht verzekering niet op een pensioen rekening kunt storten. Was blijkbaar bij NN niet opgekomen.
Vervolgens 3 weken lang niets gehoord van NN en na een klacht te hebben ingediend kreeg ik een week later een email. Ja het geld was terug gestort. En nee wij kunnen u niet adviseren met wat nu het beste is. Dat kunt u het beste zelf uitzoeken op de website www.nn.nl/lijfrente.

Vijf maanden na expiratie datum dus nog steeds geen geld.
Ik noem dit witte boorden criminelen.

Ik hoop dat ze nu eens heel duidelijk voor mij uit de doeken doen wat ik met dit bedrag het beste kan doen en hoe ik dat dan snel geregeld krijg.
Geef gewoon heel duidelijk aan wat de keuze mogelijkheden zijn en wat de procedure is.

Goedemiddag,

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze Social Media kanalen? We vragen dit, omdat we je via deze kanalen beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook: Ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en dan kies voor ‘bericht versturen’.
    Twitter: Ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht dan in behandeling.

Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen, kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
    We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we je goede service willen bieden.

Groet,
    Webcare Nationale-Nederlanden
    Beste NN,

Ik ben het met u eens dat jullie het wel heel bond maken.
    Zo erg zelfs dat ik dit middels klachtenkompas graag bekend maak aan een ieder die dit wil weten.
    Deze klacht is al sinds begin maart bij jullie bekend inclusief mijn email adres en telefoonnummer. Ik kan u wel een kopie sturen van alle emails maar als het goed is heeft u die wel.
    U mag mij gewoon via mijn email ook een oplossing bieden.
    Beste Amber,

Wij behandelen geen klachten via deze website. Dat ziet u ook in onze beschrijving staan op deze website. Wij helpen u graag verder via onze eigen kanalen.

Groet,
    Webcare Nationale-Nederlanden
    Amber
    Ik vraag ook niet of jullie via dit kanaal willen reageren.
    Jullie reageren juist niet via de eigen kanalen.

Bij deze beloof ik u dat ik het hier zal vermelden als u dat wel doet.
    Nationale-Nederlanden
    Zo werkt het helaas niet, Amber. Vanwege de privacywetgeving mogen wij jouw klantgegevens niet opzoeken met de informatie die je ons hebt verstrekt via deze site. Al zouden we het willen, ik kan je niet helpen. Daarom vragen wij je om contact te zoeken via onze eigen Social Media kanalen.
    Amber
    Vandaag de klacht opnieuw gemeld maar nu ook via https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm Ik ben benieuwd of er nu wel snel gereageerd wordt.
    Toch wel gek.
    Als ik de klacht op klachtenkompas zet krijg ik drie reakties binnen één dag. Als ik het dan op verzoek van NN via de eigen kanalen doe krijg ik binnen een minute de melding dat ze de klacht ontvangen hebben en vervolgens hoor je een week lang niks. Ben benieuwd of er überhaupt nog een reactie komt.
    Amber
    U zult het bijna niet geloven. Ik had een email van Nationale Nederlanden.
    Overigens geen response op mijn klacht maar een voorstel tot afkoop.
    Heel simpel en snel. Je vult gewoon je gegevens in op nn.nl/uwakkoord en het is geregeld. En ......niet dus.
    Op een onverklaarbare reden is mijn OHRA / Delta Loyd / NN polisnummer niet bekend in mijn account op de NN website.
    Hoe ik het nu wel geregeld krijg is nog een groot mysterie.
    De afkoopsom is 1 januari 2021 vrij gegeven. 5,5 maanden later....
    Om te huilen.
    Sluit s.v.p. nooit een polis af bij NN want dit zijn de gevolgen.
    Amber
    Ik hou u graag op de hoogte.
    16 juni dus een email gestuurd dat mijn polisnummer niet bekend is op de NN website. U weet nog wel, die afgeschermde website waar je wel gegevens kunt delen.
    Vandaag (8 dagen later dus) komt het antwoord. Of ik dan de gegevens per post kan opsturen. Ja, ik weet het zeker, we gaan de 6 maanden vol maken. Om te huilen toch.

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?