Klacht Nationale-Nederlanden: We worden voor leugenaar betiteld door NN

We zijn door heer Gijsbertsen van Nationale Nederlanden beschuldigd voor leugenaar en hierdoor zijn alle verzekeringen stopgezet en zijn opgenomen in de zwarte lijst zodat we geen nieuwe verzekeringen bij andere maatschappijen kunnen afsluiten. Veroorzaker hiervan is Restart Systems te Veghel die alle gegevens bedrogen aan Nationale Nederlanden heeft doorgegeven.

Ons alle onnodige kosten als gevolg van het stopzetten van verzekering te vergoeden en ons uitschrijven van de zwarte lijst zodat we elders een verzekering kunnen afsluiten. Ook de gemaakte kosten waarvoor we rekeningen hadden ingediend. We zijn hierdoor zo geemotioneerd waar geen waarde aan is te omschrijven.

Beste Marcel,

Bedankt voor je bericht via deze website. Ik heb inmiddels contact gehad met de behandelaar van je schade en heb begrepen dat er telefonisch contact is geweest naar aanleiding van je klacht. Ben je naar tevredenheid geholpen?

Webcare Nationale-Nederlanden
    Ik ben niet naar tevredenheid geholpen. Alle onnodige kosten als gevolg van het stopzetten van verzekering zijn niet vergoed. Ook de gemaakte kosten waarvoor we rekeningen hadden ingediend. We zijn hierdoor zo geemotioneerd waar geen waarde aan is te omschrijven
    Beste Marcel,

Ik begrijp dat je geschrokken bent. De verzekeringen zijn echter met een reden stopgezet. Wij kunnen dan ook geen verantwoording nemen voor de financiële gevolgen hiervan.
    We hebben je verteld waarom we je claim hebben afgewezen en we dus geen rekeningen vergoeden. Is hierover nog onduidelijkheid bij je?

Zoals telefonisch besproken kun je wel elders verzekeringen afsluiten. Hopelijk maakt dat de schrik iets minder voor je.

Beste Eva,
    Ik ben op vrijdag-avond 16 juni inderdaad geschrokken. Dat weekend waren we niet eens verzekerd. De verzekeringen zijn onterecht stopgezet. Volgens de regel dekt inboedelverzekering de schade aan inboedel door een onvoorziene, plotselinge, onverwachte gebeurtenis. Dit staat in artikel de polisvoorwaarden vermeld. Mijn laptop is van mijn schoot afgevallen tijdens een insult van epilepsie.
    Beste Marcel,

Wat naar voor je dat je niet meer alleen de straat op durft. Ik wens je veel sterkte met je handicap.

In jouw zaak zijn helaas onregelmatigheden aangetoond. Dit betekent voor jou dat je niet meer welkom bent bij ons maar dat je wel elders een verzekering kan aanvragen. Om zo'n ingrijpende beslissing te nemen, gaan wij niet over een nacht ijs. Wij wijken dan ook niet af van ons standpunt.

Als je dat wenst, kun je schriftelijk een directieklacht indienen bij Nationale-Nederlanden. In je brief kun je de beschuldigingen weerleggen. Er zal dan wellicht weer uitgebreid aanvullend onderzoek worden gedaan naar alle feiten.
    Op deze website vind je meer informatie en het antwoordnummer dat je kunt gebruiken: https://www.nn.nl/Contact/Klachten-als-wij-niet-aan-uw-verwachting-voldoen-1.htm

Veel succes en nogmaals sterkte met je gezondheid.

Webcare Nationale-Nederlanden
    Ik blijf bij mijn eerder genoemd standpunt.
    Ik heb uit polisvoorwaarden van Nationale Nederlanden artikel 8 a gelezen. Hierin word gezegd dat een verzekering die is opgenomen in het ZekerheidsPakket Particulieren eindigt door ontbinding als u bent tekortschoten in uw verplichtingen.
    a) Als u of de verzekerde ons opzettelijk heeft misleid of dat heeft geprobeerd.
    Niet één verzekering (Inboedelverzekering) uit het ZekeringPakket Particulieren is ontbonden maar ook de Autoverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering en Woonhuisverzekering
    Daarnaast wordt in de polisvoorwaarden niet vermeld dat dit onmiddellijk en dan op vrijdagavond 19.00 uur moet plaatsvinden.
    Ook wordt er in dit artikel niet gesproken over opname in het landelijke register zodat we geen verzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij kunnen afsluiten.

Desalniettemin we hebben zoals in voorgaande brieven is te lezen niet gelogen zoals H.M. Gijsbertsen beweerd in zijn brief van 16 juni 2016

H.M. Gijsbertsen is nog niet klaar met ons.
    Beste Marcel,

Uit gedegen onderzoek is gebleken dat jouw verzekeringsadviseur jou bij een eerdere melding heeft verteld dat een technisch mankement niet onder de verzekering valt. Daarna meldde jij de schade zelf bij ons met een andere toedracht, namelijk de epilepsieaanval. Je verklaarde onwaar dat de laptop niet meer goed werkte omdat je deze had laten vallen.

Uit navraag bij beide reparateurs bleek dat de problemen van de laptop niet zijn veroorzaakt door een val maar door ouderdom van het toestel. Wij zien daarom geen aanleiding om ons standpunt te wijzigen.

Wij hebben een maatschappelijke en morele plicht onware claims op te sporen en hier consequenties aan te verbinden. Dit betekent dat je je de komende periode alleen bij de duurdere maatschappij Rialto kunt verzekeren. Het spijt me je niet anders te kunnen informeren.

Webcare Nationale-Nederlanden
    Hoe kan mijn laptop nu door ouderdom zijn defect geraakt. Ik blijf bij mijn standpunt dat mijn laptop is gevallen door een epileptisch insult. Dat die monteur jullie zegt dat is niet waar. Ik heb de laptop momenteel gewoon in gebruik en werkt nu optimaal en is niet afgeschreven zoals jullie dir beweren. Ik ga er voorlopig nog geen nieuwe voor aanschaffen. Ik kan het zelfs niet eens omdat ik nu torenhoge premie's moet gaan betalen dankzij jullie. Ik laat het hier niet bij zitten.
    Beste Marcel,

We hebben vernomen dat je zaak inmiddels bij het KIFID ligt en wachten verdere berichtgeving van het KiFiD af. We stellen daarom voor om je klacht op deze plek te sluiten.

Webcare Nationale-Nederlanden
    We komen er met NN niet uit. Ik weet zeker dat ik in mijn recht sta dus gaan we met advocaat naar de rechter. Wie niet horen wil moet maar voelen in zijn kas.

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?