Klacht Nationale-Nederlanden: winst boven zorg en misleidende advertenties!

BE Meijer

ik heb een verzekering aangevraagd voor tandarts voor 1000 euro ik heb vervolgens een brief gekregen van NN die ik moest laten invullen door mijn tandarts waarbij hij moest aangeven welke behandeling ik nodig had (met andere woorden is het voor NN winstgevend of maken ze verlies op mijn verzekering) dit was voor mijn tandarts de eerste keer en adviseert mij een klacht in te dienen dus mijn vraag is. Is NN fout bezig om eerst uit te rekenen als dit wel rendabel is voor hun?

ik wil eerlijk verzekerd worden, bij mijn oude verzekering kon ik tot 750 euro verzekerd worden ik ben over gestapt omdat ik bij NN tot 1000 verzekerd kon worden had ik dit van te voren geweten was ik niet overgestapt on eerlijke advertenties er word nergens aangegeven dat je nog extra toestemming nodig hebt om voor 1000 euro verzekerd te worden dit is misleidend

Nationale-Nederlanden
    Goedemiddag,

Wat vervelend om te horen dat je hier tegenaan loopt. Toch is dit een standaardprocedure die niet alleen bij ons geldt. Hier lees je er meer over: https://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/medische-acceptatie-bij-aanvullende-verzekeringen

Op onze eigen website schrijven we er het volgende over:

'Kies je voor de uitgebreide tandartsverzekering TandenGaaf 1.000 of TandenGaaf 1.500, dan vragen we je om jouw tandarts een tandartsverklaring te laten invullen. Je kunt deze verzekering namelijk alleen afsluiten als je tandarts binnen nu en twee jaar geen hoge kosten verwacht.

Tandartsverklaring
    Jouw tandarts vult de verklaring in, waarna je deze ondertekent en weer aan ons retour stuurt. Wij beoordelen op basis van de tandartsverklaring de staat van je gebit en of je een uitgebreide tandartsverzekering kunt afsluiten.

De tandarts kan kosten voor een tandartsverklaring rekenen. Wij vergoeden het tarief dat op de verklaring is afgegeven altijd, ongeacht of je de aanvullende tandartsverzekering kunt afsluiten of niet.'

Mocht je meer willen weten, of alsnog een officiële klacht in willen dienen, willen we je graag vragen ons te benaderen via onze eigen website of onze Social Media kanalen. In onze bedrijfsinfo vind je meer info.

Groet,
    Webcare Nationale-Nederlanden

Ook een klacht indienen over Nationale-Nederlanden?