Klacht Nationale-Nederlanden: woekerpolis

oostmolenweg

tot voor kort hadden wij een woekerpolis bij Nationale Nederlanden die op 05 juli 2016 afliep en volgens de polisvoorwaarden na maximaal 30 dagen op een opgegeven rekening zou worden gestort. 04 augustus nog niks gestort. In de periode 5 juli tot 4 augustus 4 keer met Nationale Nederlanden telefonisch contact gehad en drie keer zou de uitkering voor eind juli op mijn rekening staan. Het laatste contact zou er een uitloop zijn naar 5 weken en de vermelding u krijgt toch boete rente. 4 augustus niks gestort en maar een klacht via de site van Nationale Nederlanden ingediend. Binnen 2 weken zou er contact met mij opgenomen worden nee dus. Ruim een week te laat wordt de polis gestort zonder boete rente, maar het beloofde contact en boete rente niet dus. Ik heb ook een mail naar leergeld van de consumentenbond gedaan en of dat met de uitbetaling te maken had is mij niet bekend

uitbetaling boeterente en gemaakte kosten

Nationale-Nederlanden
    Goedenavond,

Bedankt voor je bericht. Allereerst biedt ik je mijn excuses aan voor het feit dat wij tekort zijn geschoten in de communicatie naar jou toe en dat wij ons niet aan de gemaakte afspraken hebben gehouden. Dat is zeker niet netjes.

Ik heb je klacht doorgestuurd naar mijn collega's van de afdeling Leven met het verzoek de wettelijke rente aan je uit te keren. Ik hoop snel een reactie te ontvangen van hen. Ik kom uiterlijk begin volgende week weer bij je in de lucht.

Groet,

Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden
    Nationale-Nederlanden
    Goedemorgen,

Omdat de waarde pas na 30 dagen na het verstrijken van de einddatum is uitbetaald, ontvang je inderdaad alsnog een rentevergoeding. Die bedraagt € 48,84 en is berekend over de periode vanaf de einddatum, 5 juli 2016, tot en met de dag dat we hebben uitgekeerd, 9 augustus 2016.

Voor wat betreft de vergoeding van je kosten: In principe vergoeden wij dit niet. We begrijpen echter dat je boos bent omdat je er achteraan hebt moeten bellen en omdat het allemaal erg lang heeft geduurd. We maken daarom een uitzondering voor jou en vergoeden € 25,00 aan telefoonkosten. De totale vergoeding van rente en kosten ronden we naar boven af. Je ontvangt dan in totaal € 75,00 van ons. Het bedrag staat binnen 2 tot 3 werkdagen op je rekening.

Hebben wij jouw klacht hiermee naar tevredenheid kunnen afhandelen? Heb je nog vragen? Ik hoor graag van je.

Groet,

Eva,
    Webcare Nationale-Nederlanden
    oostmolenweg
    Het taalgebruik en gebruik van het woord je is niet passend voor een bedrijf als Nationale Nederlanden. Er is een voorstel gedaan, maar door directe uitvoering is van overleg geen sprake. Er wordt gesuggereerd dat ik boos ben, maar dat is beslist niet zo wel ben ik teleurgesteld. Hopelijk krijg ik nog een afrekening hoe Nationale Nederlanden aan het eindbedrag van de woekerpolis komt. Zodra deze binnen is, sluit ik de zaak af.