Klacht NationaleTheaterKassa.nl: Bizar hoge reservering/service kosten theaterkaartje

Klachtnummer
# 108124
Gebruiker
Proost
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Afgelopen woensdag bezochten wij de voorstelling MV2 van Huub Stapel in de Agnietenhof in Tiel. Kaartjes kocht ik voor een groep van 8 personen via de NTK.
De plaatsen waren op de laatste rij; navraag bij het theatermanagement leerde ons dat dit “uit onderhandeld” was met de NTK.
Maar ook bleek dat wij op de kaartprijs van € 29,50 nog eens € 5,65 hebben betaald aan reservering/service kosten.
Contact met NTK hierover leverde geen uitkomst, zie (verkort) antwoord:

Het theater berekent € 1,70 theatertoeslag per kaart.
U betaalt bij ons voor deze voorstelling € 3,95 bespreekkosten per kaart.
Dit is per voorstelling verschillend en kosten zijn altijd duidelijk zichtbaar in het bestelproces.
Er wordt zeker niet onderhandeld over de zitplaatsen en de toegewezen zitplaatsen.
Wij kunnen helaas niet op uw verzoek ingaan om de theatertoeslag en een gedeelte van de bespreekkosten aan u te restitueren.

En ik krijg als goedmakertje een DVD aangeboden.




De oplossing

Ik wil dat onze groep gecompenseerd wordt voor de 8 x € 1,70 (€ 13,60) en voor 75% van de reserveringskosten, dat is € 23,70. Totaal € 37,30. De opbouw van de kosten was totaal niet duidelijk. En 20% kosten is veel te hoog.
En excuses zijn wel op z’n plaats voor het feit dat we op de achterste rij zaten. Dit is blijkbaar geen uitzondering bij een boeking via de NTK. Bij andere boeking voor voorstelling in mei blijkt hetzelfde aan de hand.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat NationaleTheaterKassa.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over NationaleTheaterKassa.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen