Klacht Natuurhuisje.nl: Natuurhuisje wil geen compensatie voorzien. Wij zijn evengoed hard getroffen door de coronapandemie!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 491304
Gebruiker
Vorden
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wij boekten op 2 maart, nog voor de Covid pandemie begon een reis naar Vorden, Nederland. Dit met de reisorganisatie natuurhuisje.nl. We moesten onze eerste reis uitstellen door het sluiten van de grenzen en verplaatsten onze reis naar een latere periode in het najaar rond allerheiligen. Terug omwille van de covid pandemie en omdat alle reizigers afkomstig uit België na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine moeten, enkel essentiële verplaatsingen toegelaten zijn, en er ernstig gevaar dreigt voor onze gezondheid en die van de volksgezondheid kunnen wij ook nu niet op reis vertrekken. Deze keer zijn we al ons geld kwijt. Natuurhuisje.nl en de eigenaar van het vakantiehuisje in Vorden willen de periode niet naar een volgend 'veiliger' tijdstip verplaatsen en willen ook de kosten niet samen dragen: nl elk 50% van de kostprijs tegemoet komen. Dit is niet wettelijk?! Dit in een uiterst uitzonderlijke situatie, dus nood breekt wet. Er werd ons nooit een Voucher aangeboden.

De oplossing

Wij willen een andere reis boeken op een voor ons gekozen veilig moment of een compensatie van minstens de helft van onze reiskosten. Namelijk 202 euro (onze reis koste in totaal 404.95 euro) omdat deze periode voor iedereen vervelend is. Minder vinden wij niet eerlijk en daarmee gaan wij dan ook NIET akkoord.

1 reactie

  1. Auteur
    Natuurhuisje.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen Jannie,
    Bedankt voor je bericht.
    Ik heb de gegevens van jouw boeking even nagekeken. Ik zie dat jouw boeking eerder dit jaar al verplaatst is geweest. Voor verhuurders is het ook een lastige periode en een verhuurder is vrij om aan te geven of een boeking voor een tweede keer verplaatst mag worden. Wanneer de verhuurder jouw boeking nog een keer zou verplaatsen heeft hij 3 keer een weekend geblokkeerd gehad, maar heeft voor deze boeking maar 1 keer een betaling ontvangen. Dat zijn ook inkomsten die de verhuurder dan misloopt.
    De verhuurder heeft bij jou aangeboden dat het niet mogelijk is om de boeking nogmaals te verplaatsen, hij heeft wel aangegeven dat je een nieuwe boeking mocht maken voor volgend jaar en dat je daar dan 20% korting op zou ontvangen. Hier heb je bij aangegeven dat dit geen optie is.
    De betaling van jouw eerste boeking is in april al uitbetaald aan de verhuurder, dit omdat betalingen gekoppeld staan aan de originele datum. Wij hebben dan ook geen kosten om jou terug te betalen.
    Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groet, ^Bo Team Natuurhuisje.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Vorden
Datum
Uiteindelijke oplossing
Omdat onze reis een tweede keer moest verplaatst worden door de coronapandemie worden wij niet door Natuurhuisje en ook niet door de eigenaar in Vorden gecompenseerd. Door de ongewone situatie en uit respect vragen maar de helft van het volledige betaalde bedrag terug. Maar zij willen NIET?! Echt?! Hollanders... Onrechtvaardig! Ook de communicatie met de eigenaar was allesbehalve. Hij denkt enkel in zijn eigen voordeel en houdt hierbij geen rekening met de invloed dat dit heeft op ons! 50/50 is hier gewoon de eerlijkste oplossing!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Natuurhuisje.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen