Klacht NBG Finance: Reactie van de adviseur op niet tekenen van voorlopige offerte.

VHS

Heb onlangs advies van een ngb adviseur gehad. Klonk allemaal best positief. Ik gaf voor akkoord dat hij een voorlopige offerte ging aanvragen bij de bank. Die offerte kwam er , mijn adviseur was toen met vakantie. Ik had vragen over de offerte en kreeg een collega aan de lijn die mij vertelde dat hij niet nog eens alles ging uitleggen, want dat had zijn collega al gedaan , ik moest maar wachten tot hij er weer was. Prima. Tot mijn verbazing stond er in de offerte dat ik de bank de volmacht zou geven dat deze mijn huis , indien ik de hypotheek niet meer kon betalen voor een bedrag zou laten kopen dat nog lager is dan de executiewaarde. Pardon daar ging ik niet mee akkoord. Mijn adviseur belde mij op en vroeg mij waarom ik niet door wilde gaan. Ik vertelde hem dat dit bedrag mij niet aanstond. Hij zij mij "dat heb je bij elke bank, je huidige hypotheekverstrekker heeft dit ook". Nou echt niet die gaat voor de executiewaarde en niet voor een vast bedrag.Ik snap dat de bank garantie wil, maar dit slaat alles. Ik zou het wel doen opperde hij , je hebt zeker met andere mensen hierover gesproken?. Ja ik ga niet over een nacht ijs. Daarnaast heeft mijn adviseur mij ook niet verteld dat ik er zes jaar over zou doen om mijn boeterente terug te verdienen en ik maar vier jaar van de lage rente zou kunnen profiteren. Ik heb voor dit advies 1800 euro moeten betalen ,hij zij mij waarom heb je dat niet eerder gezegd dat had je veel geld bespaart.Ik weet toch ook niet waar de bank meekomt, dus je moet een offerte aanvragen en dat kost meteen veel geld.Ik had meer het gevoel dat hij geïrriteerd was dat ik niet met hen in zee wilde gaan.

Mevrouw B.

Een compensatie in de kosten.

Wij vinden dat NBG Finance hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over NBG Finance?