Klacht NCEN: met ongeloofwaardige argumenten willen ze je overlaten stappen op Budget

AAF

Gisteren ben ik telefonisch benaderd door Collectief & Energiebeheer Nederland (NCEN).
Het begon ermee dat Noah wist dat ik door MediaMarkt was overgestapt naar Energiebedrijf Essent. Dat klopt:  ik kreeg een jaar of 4 geleden korting op een product van MediaMarkt door naar Essent over te stappen. Omdat ik niet tevreden was met Essent ben ik na een jaar teruggegaan naar Greenchoice.  Hoe Noah dit alles wist kon hij me niet uitleggen. Toen ik vroeg hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam kreeg ik er geen antwoord op.
Hij maakte wel meerdere keren excuses dat hij na zoveel jaren belde. Maar hij wilde graag iets rechtzetten.
Noah beweerde vervolgens dat er in het contractoverdracht iets niet goed was gegaan. Er zou sprake zijn van van zakelijke voorwaarden, die op mij - als privé-persoon - niet van toepassing zijn. Maar het zou me wel duizenden euro;s kunnen kosten bij de jaarafrekening.
Ik kon maar beter naar energiebedrijf Budget overstappen. Toen hij dat zei vroeg ik of NCEN wel onafhankelijk was. Zijn antwoord: zeker, dat zijn we. Op zijn verzoek noemde ik het maandbedrag dat ik aan Greenchoive betaal (119 euro) wat hij onmogelijk achtte, zo goedkoop. Goedkoper dan Budget kon leveren. Maar toch beval hij Budget aan omdat Budget echt groene stroom levert en andere energieleveraars niet.
Ik kon kiezen uit 2 opties: 1) openbreken van het contract met Greenchoice om af te komen van de zakelijke voorwaarden. Dat zou wel duur zijn ivm het afkopen van de resterende periode (boete). Optie 2) overstappen naar een andere energieleveraar en dat zou dus Budget moeten zijn. Dan hoefde ik geen boete te betalen. Voorwaarde: ik moest wel 1 jaar bij Budget blijven.
Ik zou nog een mail krijgen met een nadere uitleg. Die mail ik heb ik tot op heden niet mogen ontvangen.
Na dit gesprek heb ik met Greenchoice gebeld, die me geruststelde. Er is geen sprake van zakelijke voorwaarden in mijn contract

Blijft dus een raadsel hoe deze heren weten dat ik 4 jaar geleden via een aankoop bij MediaMarkt bij Essent terecht kwam.
Ook is een raadsel hoe zij aan mijn privé telefoonnummer zijn gekomen.
Het is ook niet duidelijk of deze mannen namens NCEN, Budget of welke andere organisatie contact met mij hebben opgenomen.
Ik ben gelukkig niet ingetuind in de ongeloofwaardige verhalen van beide heren. Maar ik zou er wel voor willen pleiten dat deze heren de mond wordt gesnoerd opdat anderen niet de dupe worden.

Neem aub maatregelen tegen ncen

Wij vinden dat NCEN hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over NCEN?