Klacht Neckermann Reizen: Annulering ivm negatief reisadvies door Neckermann zelf

G.J. Oostdam

Via Thomas Cook Travel Shop Brunssum op 3-6-2014 een 14 dg reis geboekt naar Sharm el Sheikh met vertrek op 9-9-2014 vanaf Brussel. Inchecken is onmogelijk. Op 29-8 bericht dat deze vlucht is geannuleerd ivm negatief reisadvies. Met spoed omgeboekt naar Marsa Alam met vertrek op 6-9. Dit omdat het onmogelijk zou zijn om naar Sharm te vliegen. Niet vanuit NL of BE of DE. Op 30-8 geïnformeerd bij Neckermann DE en deze vliegen wel naar Sharm el Sheikh. Geprobeerd om de reis naar Marsa Alam te annuleren. Dit is volgens Neckermann niet mogelijk(e-mail contact helpdesk in mijn bezit). Na tussenkomst Travel Shopwordt de reis naar Marsa Alam kosteloos geannuleerd door Neckermann. Met spoed een reis via Duitsland zien te krijgen naar Sharm el Sheikh dit is mogelijk maar meerkosten zijn 145 euro. Inmiddels ook al voor de reis met transavia ( Marsa Alam) de zitplaatsen en koffers gereserveerd a 80 euro. Ook hier weer pas na tussenkomst Travel Shop het geld terug gekregen.

Neckermann zou in dit geval moeten opkomen voor alle extra gemaakte kosten. Telefonische contacten om bij de allereerste boeking al een zitplaats te reserveren en in te checken. Want dit is niet mogelijk voor deze reis en was niet medegedeeld. Het onderbrengen van onze hond. Want deze was geboekt voor 9-9 werd veranderd naar 6-9 en nu inmiddels naar 13-9. Geboekte transfers naar Brussel vervallen omgezet naar Amsterdam die weer vervallen en nu naar Dusseldorf. Parkeerplaats gereserveerd in Amsterdam (not refundable). Als er daadwerkelijk een negatief reisadvies was afgegeven door BUZA hadden wij begrip voor de situatie gehad maar dit lijkt op willekeur. BUZA adviseert:' niet naar de Sinaï m.u.v. Sharm el Sheikh' en Neckermann beslist zelf dat het niet veilig is voor hun klanten. Andere organisaties vlogen wel op Sharm Veel ellende voor een vakantie waar je een jaar voor hebt gespaard. Geen goede zaak van Neckermann

Wij vinden dat Neckermann Reizen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Neckermann Reizen?