Klacht Neckermann Reizen: Neckermann wijzigt eenzijdig de vertrek- en aankomstdata van onze geboekte reis.

Ella***

Wij hebben half januari een reis naar Turkije geboekt bij Neckermann voor ons gezinnetje met vier kinderen. Alles was in orde. We hebben meteen een bevestiging ontvangen.
Gisteren (bijna drie maanden na de boeking) kregen we echter een schrijven Thomas Cook dat onze reis twee dagen verzet wordt. De reden zou zijn dat alle zondagsvluchten van Sunexpress geannuleerd zijn. Echter, als ik op andere sites ga kijken, kan ik onze geplande vlucht nog gewoon boeken. Dus is deze wel geannuleerd ? Of heeft Neckermann deze overboekt ?

Voor ons is dit een groot probleem, aangezien mijn man de dag voor de geplande reis nog moet werken en zijn verlofaanvraag voor die data geweigerd werd door zijn werkgever.
De reisorganisatie zegt echter dat zij eenzijdig onze vertrek- en aankomstdata kunnen wijzigen. Blijkbaar hangt dit samen met hun clausule waarin staat dat de vluchttijden kunnen wijzigen. Maar een wijziging in vluchttijd of in vertrekdata is toch totaal iets anders ?

Ik heb wel een annulatieverzekering, maar ik weet nog niet of ik via hen iets kan terugkrijgen van het voorschot dat ik betaald heb.

Ik zou graag het reeds betaalde bedrag terugbetaald zien. In mijn ogen waren de vertrek- en aankomstdata essentiële bestanddelen van de overeenkomst. Ik ben niet van plan om naar een andere plaats af te reizen, want wij komen al meerdere jaren in hetzelfde hotel en hadden daar ook afgesproken met kennissen.
Daarbij zie ik graag de reeds gemaakte kosten (in functie van onze reis) vergoed. Het is niet zo eenvoudig om met zijn zessen op het laatste moment nog een nieuwe reis te boeken, als je niet flexibel kan zijn qua vakantieperiode.

Wij vinden dat Neckermann Reizen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ella***
Uiteindelijke oplossing Neckermann heeft nu eenzijdig onze overeenkomst verbroken en de data aangepast. Dit was niet mijn bedoeling en ik heb hiervoor geen toestemming gegeven. Ik heb in meerdere mails duidelijk aangegeven dat ik niet opteer voor een aanpassing van reisdata. En dat ik in dat geval mijn geld terug wens te krijgen. Neckermann weigert mijn reeds gemaakte kosten te vergoeden. Ze weigeren zelfs mijn voorschot terug te betalen. Ze beweren dat ze geen toestemming nodig hebben om mijn reis te wijzigen en ze beweren dat ik verplicht ben om de door hen gewijzigde reis te betalen. Dit is toch niet normaal ?