Klacht Nederland Isoleert: Ontzette slechte of vaker nog geen communicatie, een hoop frustratie zonder resultaat

CEH

Volgens de verkoper was onze spouw uitermate geschikt om te isoleren. Op het moment van isolatie bleek dat niet het geval te zijn, er zat teveel vuil in de spouw en had dit door de verkoper ook gezien kunnen worden. De isolatie kon dus niet plaatsvinden, wij bleven met een huis vol gaten en een tuin vol troep achter. Vervolgens begon het drama van bellen (want we hoorden niks meer), niet worden teruggebeld, weer bellen etc. Door de hele gang van zaken, de verkeerde voorlichting van de verkoper en met name de ontzettend beroerde communicatie hadden we ondertussen zo’n slecht gevoel bij de hele gang van zaken dat we besloten hebben de isolatie via Nederland Isoleert af te blazen. Dat hebben we telefonisch en per mail aangegeven. De toezegging daarop was uiteindelijk dat de gaten nog zouden worden gedicht.
De afspraak voor het gaten dichten stond uiteindelijk gepland. We stonden om 8 uur klaar maar er verscheen niemand. Uiteindelijk kregen we aan het einde van de dag de mededeling dat onze afspraak door een technisch probleem uit de computer was gegooid. Geen excuses en een hoop moeite om een nieuwe afspraak te krijgen.
Vrijwel gelijk na het dichten van de gaten volgde er een factuur en bewijs van isolatie van de woning. Dit bleek een foutje en uiteindelijk konden we deze factuur konden we als niet verzonden beschouwen.
Diverse keren hebben we aangegeven dat we er gezien de gang van zaken van uitgaan dat er bij het berekenen van de annuleringskosten rekening zou worden gehouden met de twee voor niks opgenomen vrije dagen en alle tijd en energie die we hebben besteed aan de telefoon. Daar zou op worden teruggekomen maar gebeurde (uiteraard) niet. Weken was het stil en wij dachten van NL Isoleert af te zijn. Helaas ontvingen wij een maand later zonder enige toelichting toch een factuur voor 'woningisolatie conform offerte'. We hadden daarbij op zijn minst een uitleg verwacht waarom wij de volledige kosten voor het annuleren zouden moeten betalen. De enige toelichting op de factuur betreft ''Namens Nederland Isoleert wensen we u veel woongenot en besparing met uw geïsoleerde woning!''. Welke geïsoleerde woning?! Helaas wil Nederland Isoleert deze factuur niet vernietigen en zijn we genoodzaakt te betalen.

Niet betalen van de volledige annuleringskosten

Nederland Isoleert
    Beste heer van Hoof,

U heeft inmiddels op 13 november 2017 telefonisch contact gehad met ons. Wij hebben u toen meegedeeld dat de situatie, hoe vervelend ook , geen reden voor ons is om een ander standpunt in
    te nemen.

Het spijt ons u ook nu niet anders te kunnen berichten,

Nederland Isoleert,

CEH
Uiteindelijke oplossing Nog even ter aanvulling: tot onze verrassing kregen we deze week toch nog weer een herinnering voor de oude verkeerde factuur (waarvan jullie zelf al telefonisch en per mail hadden aangegeven dat die onterecht verzonden was). Werkelijk niet te geloven! Ik hoop oprecht dat nieuwe klanten zich echt een keer bedenken voor ze met jullie ontzettend slechte bedrijf in zee gaan! Wij hebben de in onze ogen volledig onterechte boete betaald en hopen echt nooit meer iets met jullie te maken te hebben.